وزارت دفاع بریتانیا: همه مطالب منتشره پنتاگون، دقیق نیستند

© AFP 2023 / Niklas Halle'nبریتانیا کیت های خنثی سازی بمب را به اوکراین تحویل داد
بریتانیا کیت های خنثی سازی بمب را به اوکراین تحویل داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2023
اشتراک
معاون وزیر دفاع بریتانیا گفت که همه مطالب طبقه بندی شده ایالات متحده که در اختیار عموم قرار گرفته اند، دقیق نیستند.
به گزارش اسپوتنیک، "جک تکسیرا"، متخصص هوانوردی جوان در سیستم‌های حمل‌ونقل سایبری با درجه یک نیروی هوایی ایالات متحده، روز جمعه در دادگاهی در بوستون متهم شد. وی به اتهام "ذخیره‌سازی و انتقال غیرمجاز اطلاعات دفاع ملی" با 10 سال حبس و به دلیل "توقیف و نگهداری غیرمجاز اسناد یا مواد طبقه‌بندی شده" به پنج سال دیگر حبس محکوم است. او تا جلسه بعدی که قرار است در 19 آوریل برگزار شود، در بازداشت خواهد ماند.
جیمز هیپی معاون وزیر دفاع بریتانیا روز سه شنبه در مجلس عوام، در پاسخ به سوالات نمایندگان پارلمان در مورد نشت مواد طبقه بندی شده، گفت:" وزیر امور خارجه، وزارت دفاع ایالات متحده و وزارت دفاع فرانسه قبلاً گفته اند که همه اطلاعات فاش شده دقیق نیستند. من می دانم که همکاران ناراحت خواهند شد، اما نمی توانم بگویم که چه مقدار از این اطلاعات نادرست است، زیرا مربوط به اطلاعات طبقه بندی شده محرمانه است."
پنتاگون در حال بررسی درز اطلاعاتی در شبکه های اجتماعی از مواردی است که وضعیت نیروهای اوکراینی و برنامه های ایالات متحده و ناتو برای تقویت آنها را توصیف می کند. نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که اسناد مربوط به اوایل ماه مارس ظاهراً در "کانال های تلگرامی طرفدار دولت روسیه" منتشر شده اند.
به گزارش واشنگتن پست، این مرد جوان در حدود فوریه 2022 و در آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، شروع به ارسال اسناد طبقه بندی شده روی سرور Discord کرد. گفته می‌شود که تکسیرا درگیری در اوکراین را "افسرده‌کننده" می‌دانست و فکر می‌کرد که مسکو و کی یف "باید بیشتر از چیزی که آنها را از هم جدا می‌کند، اشتراکات داشته باشند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала