عضو کنگره آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده بر چین پیروز نخواهد شد

© AP Photo / Susan Walshتردید آمریکا ر فروش فناوری های هسته ای به عربستان
تردید آمریکا ر فروش فناوری های هسته ای به عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2023
اشتراک
اسمیت عضو کنگره آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده بر چین پیروز نخواهد شد و خواستار همزیستی صلح آمیز شد.
آدام اسمیت عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده بر چین پیروز نخواهد شد و به همین دلیل واشنگتن و پکن می بایست همزیستی صلح آمیز داشته باشند.
وی در جلسه پرسش و پاسخ در مورد فعالیت پنتاگون در منطقه اقیانوس های هند و آرام، اظهار کرد: "هدف ما در رابطه با چین- همزیستی صلح آمیز است. عجیب به نظر می رسد، با در نظر داشتن اینکه همه ما در مورد مشکلات و تهدیدات از جانب جمهوری خلق چین صحبت کردیم، اما ما بر چین پیروز نخواهیم شد. چین و ایالات متحده دو قدرت جهانی اصلی در چشم انداز بلند مدت خواهند بود".
پرچم چین تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
گواه اسناد درز کرده پنتاگون بر ضعف تایوان برابر برتری ارتش چین در آسمان
به گفته وی درگیری بین آمریکا و چین اجتناب ناپذیر نیست و به همین دلیل واشنگتن می بایست از پس تهدیدات شکل گرفته از جانب جمهوری خلق چین اط مسیر صلح آمیز بر بیاید. ایالات متحده می بایست درگیری احتمالی حول تایوان را مهار کند، زیرا این درگیری می تواند "نابودکننده برای کل جهان" باشد.
وضعیت حول ایوان بعد از آن به شدت تشدید شد که ر اوایل ماه آگوست سال گذشته نانسی پلوسی رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره سفر کرد. جین که این جزیره را بخشی از خاک خود می داند، سفر پلوسی را محکوم کرد و این امر را نشانگر حمایت آمریکا از جدایی تایوان دانست و مانور نظامی بزرگی را در نزدیکی این جزیره برگزار کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала