سازمان ملل ایالات متحده را به نقض کنوانسیون امتیازات و مصونیت ها متهم کرد

© Flickr / Ashitaka San15 کشور به دلیل بدهی از حق رای در سازمان ملل محروم شدند
15 کشور به دلیل بدهی از حق رای در سازمان ملل محروم شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2023
اشتراک
سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا را به دلیل شنود از دبیرکل به نقض کنوانسیون امتیازات و مصونیت ها متهم کرد.
استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که سازمان ملل به نمایندگان ایالات متحده غیرقابل پذیرش بودن شنود ارتباطات آنتونیو گوترش رئیس و کارکنان این سازمان را خاطرنشان کرده است.
وی اظهار کرد: "ما بصورت رسمی نگرانی خود در خصوص اخبار چندی پیش در مورد اینکه تماس های دبیرکل و سایر مقامات بلند مرتبه سازمان ملل متحده تحت شنود دخالت از جانب دولتی که سازمان ملل در آن قرار دارد را به طرف میزبان ابراز نمودیم".
دوژاریک افزود که چنین اقداماتی با تعهدات واشنگتن بر مبنای منشور سازمان ملل متحد و کنوانسیون امتیازات و مصونیت های این سازمان همخوانی ندارند.
شایان ذکر است که رسانه ها چندی پیش با استناد به اسناد درز کرده پنتاگون به شبکه های مجازی خبر از شنود از آنتونیو گوترش را منتشر کرده بودند. در این اسناد بیان شده بود که دبیرکل آماده بوده تا برای حفظ قرارداد غلات در برابر منافع روسیه کوتاه بیاید و در گفتگو با آمینا محمد معاون خود، نارضایتی اش را از فراخوان ارسلا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا برای تولید بیشتر تسلیحات، ابراز نموده بوده است.
دوژاریک در آن زمان در واکنش به این اخبار اعلام کرده بود که دبیرکل از اینکه از وی جاسوسی می کنند و صحبت های شخصی اش شنود می شود، شوکه نشده است. وی افزود که سازمان ملل متحد دست به هر اقدامی خواهد زد تا محرمانه ماندن کانالهای ارتباطاتی را تامین نماید.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2023
ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به آینده توافق غلات
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала