بریتانیا شاهد بیشترین کاهش درآمد واقعی از سال 2009 است

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniشرط لندن برای میزبانی نشست سران پنج قدرت بزرگ جهان
شرط لندن برای میزبانی نشست سران پنج قدرت بزرگ جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2023
اشتراک
اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد که درآمد واقعی در بریتانیا به سریع ترین میزان کاهش در یک دهه اخیر در بحبوحه تورم نامتناسب افزایش دستمزدها، ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، تا فوریه 2023، با تعدیل تورم، متوسط ​​درآمد هفتگی واقعی جمعیت در مقایسه با دسامبر 2022، 3 درصد برای دستمزدها با پاداش و 2.3 درصد درصد برای حقوق "پایه" کاهش یافت. بر اساس گزارش اداره ملی آمار، این بزرگترین کاهش در میانگین واقعی درآمد هفتگی از سال 2009 است، زمانی که بین فوریه و آوریل آن سال این میانگین 4.5 درصد کاهش یافت.
در مدت مشابه از دسامبر 2022 تا فوریه 2023، میانگین درآمد هفتگی جمعیت برای حقوق های "پایه" 6.6 درصد و برای حقوق با پاداش 5.9 درصد افزایش یافته است. در این گزارش آمده است که کاهش درآمدهای واقعی جمعیت علیرغم افزایش دستمزدها نشان دهنده نرخ تورم جدی در کشور است.
این سرویس آماری افزود: "در ماه فوریه به دلیل اعتصابات گسترده، 348 هزار روز کاری از دست رفته است (مجموع شیفت های کاری از دست رفته شرکت کنندگان در اعتصاب) که دو سوم آن مربوط به اعتصابات معلمان بوده است."
در بریتانیا، موجی از اعتصاب ها در پس زمینه تورم بی سابقه در این کشور وجود دارد. کارمندان راه آهن، وکلا، کارمندان فرودگاه، پستچی ها و کارگران صنوف دیگر برای اعتراض به خیابان ها می آیند. پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر روسیه را افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. در بریتانیا، افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала