آمریکا از استقرار 100 پهپاد در منطقه خاورمیانه در آینده نزدیک خبر داد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پهپاد معراج
پهپاد معراج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2023
اشتراک
رئیس ستاد نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که نیروهای مسلح ایالات متحده تعداد پرنده های بدون سرنشین سرگردان مورد استفاده در خاورمیانه را در سال جاری به 100 دستگاه خواهد رساند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته دریاسالار مایکل گیلدی، در رابطه با این گونه وسایل و تجهیزات، "کارهای زیادی" از این دست در خاورمیانه در حال انجام است".
گیلدی در یک جلسه در کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا گفت: "ما امسال 100 دستگاه از این نوع تجهیزات را در اختیار خواهیم داشت که همراه با شش کشور دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. ما فقط 20 درصد از بودجه این تجهیزات را متقبل می شویم، مابقی توسط سایر کشورها به صورت مشترک تأمین می شود، که به ما امکان می دهد دامنه حضور خود را در خاورمیانه گسترش دهیم. این منطقه یک فضای دریایی می باشد، ولی ما به اندازه گذشته در آنجا کشتی نداریم".
این فرمانده نظامی همچنین تأیید کرد که در حال حاضر آزمایش‌هایی بر روی استفاده از تانکرهای سوخت بدون سرنشین MQ-25 از ناوهای هواپیمابر آمریکایی در حال انجام است. گیلدی پیش‌بینی کرد که آمادگی رزمی اولیه آنها طی چند سال آینده به دست خواهد آمد. بر اساس اطلاعاتی که وی ارائه کرد، استفاده از چنین پهپادهایی به دلیل سوخت گیری در حین پرواز، برد پرواز هواپیماهه را تا 500 مایل دیگر افزایش می دهد.
وقتی از گیلدی پرسیده شد که آیا این تجربه که در خاورمیانه به دست آمده است، می تواند به اقیانوس آرام نیز تعمیم یابد، پاسخ داد: "مطمئنا" وی تاکید کرد که واشنگتن در حال گسترش چنین عملیاتی به منطقه مسئولیت فرماندهی جنوب آمریکا است. دریاسالار گیلدی گفت: "چنین اقداماتی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و نظارت بر "ماهیگیری غیرقانونی چین در سواحل آمریکای جنوبی" انجام می شود".
علاوه بر این، او گفت که ایالات متحده آزمایش اولین زیردرایی بدون سرنشین خود را آغاز کرده است.
وی افزود:" اولین زیردریایی بدون سرنشین فوق‌العاده بزرگ ما در حال حاضر در سواحل کالیفرنیا در حال آزمایش است. این زیردریایی به نیروهای ما امکان مین گذاری مخفیانه را می دهد".
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی 24 ساعت گذشته  11 پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی 24 ساعت گذشته 11 پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала