آمادگی صندوق توسعه حمل و نقل برای تامین مالی کریدور شمال جنوب در ایران

راه‌آهن رشت- آستارا
راه‌آهن رشت- آستارا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2023
اشتراک
رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه حمل و نقل ایران از آمادگی این صندوق برای تامین مالی ساخت مسیرهای حمل و نقل از روسیه به کشورهای نیمکره جنوبی به عنوان بخشی از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، داوود دانش جعفری روز سه شنبه در جریان نمایشگاه بین المللی "ترانس راسیا 2023" در مسکو گفت:" صندوق توسعه حمل و نقل ایران آماده تامین مالی کریدورهای حمل و نقلی و همچنین تامین مالی ساخت زیرساخت های حمل و نقلی اعم از زمینی، دریایی و هوایی است."
به گفته وی، کریدور "شمال-جنوب" شامل پروژه های متعددی است که اولین قسمت آن احداث خط آهن رشت - آستارا می باشد.
بخش رشت تا انزلی مرحله اولیه ساخت راه‌آهن رشت - آستارا است. در آینده قرار است قطعه بعدی از مسیر بندر کاسپین تا شهر آستارا در شمال غرب ایران احداث شود.
علاوه بر این، همانطور که این مقام مسئول خاطرنشان کرد، ایران در درازمدت قصد دارد کریدور حمل‌ونقلی در جنوب کشور از بندر بزرگ چابهار در خلیج فارس به زاهدان و سپس به شهر بیرجند را ساخته و پس از آن به مرز ترکمنستان متصل کند تا از این طریق به کریدور حمل و نقل روسیه متصل شود.
دانش جعفری افزود: "طرف ایرانی به دلیل هزینه کم، حمل و نقل دریایی را ترجیح می دهد". وی گفت: "برای این کار باید هم بنادر ایران مانند انزلی در سواحل خزر و هم بنادر روسیه با زیرساخت های مناسب تجهیز شوند".
کریدور "شمال - جنوب" یک مسیر چند وجهی از سنت پترزبورگ به بندر بمبئی در هند به طول 7.2 هزار کیلومتر است. این مسیر جایگزینی برای مسیر دریایی است که اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند را از طریق کانال سوئز به هم وصل می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала