https://spnfa.ir/20230418/آمادگی-صندوق-توسعه-حمل-و-نقل-برای-تامین-مالی-کریدور-شمال-جنوب-در-ایران-15566646.html
آمادگی صندوق توسعه حمل و نقل برای تامین مالی کریدور شمال جنوب در ایران
آمادگی صندوق توسعه حمل و نقل برای تامین مالی کریدور شمال جنوب در ایران
اسپوتنیک ایران
رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه حمل و نقل ایران از آمادگی این صندوق برای تامین مالی ساخت مسیرهای حمل و نقل از روسیه به کشورهای نیمکره جنوبی به عنوان بخشی از کریدور... 18.04.2023, اسپوتنیک ایران
2023-04-18T19:19+0430
2023-04-18T19:19+0430
2023-04-18T19:19+0430
ایران
روسیه
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/03/01/14805466_0:0:650:366_1920x0_80_0_0_9b78849ef7a77a38aebdcfca43ac13ef.jpg
به گزارش اسپوتنیک، داوود دانش جعفری روز سه شنبه در جریان نمایشگاه بین المللی "ترانس راسیا 2023" در مسکو گفت:" صندوق توسعه حمل و نقل ایران آماده تامین مالی کریدورهای حمل و نقلی و همچنین تامین مالی ساخت زیرساخت های حمل و نقلی اعم از زمینی، دریایی و هوایی است."به گفته وی، کریدور "شمال-جنوب" شامل پروژه های متعددی است که اولین قسمت آن احداث خط آهن رشت - آستارا می باشد.بخش رشت تا انزلی مرحله اولیه ساخت راهآهن رشت - آستارا است. در آینده قرار است قطعه بعدی از مسیر بندر کاسپین تا شهر آستارا در شمال غرب ایران احداث شود.علاوه بر این، همانطور که این مقام مسئول خاطرنشان کرد، ایران در درازمدت قصد دارد کریدور حملونقلی در جنوب کشور از بندر بزرگ چابهار در خلیج فارس به زاهدان و سپس به شهر بیرجند را ساخته و پس از آن به مرز ترکمنستان متصل کند تا از این طریق به کریدور حمل و نقل روسیه متصل شود.دانش جعفری افزود: "طرف ایرانی به دلیل هزینه کم، حمل و نقل دریایی را ترجیح می دهد". وی گفت: "برای این کار باید هم بنادر ایران مانند انزلی در سواحل خزر و هم بنادر روسیه با زیرساخت های مناسب تجهیز شوند".کریدور "شمال - جنوب" یک مسیر چند وجهی از سنت پترزبورگ به بندر بمبئی در هند به طول 7.2 هزار کیلومتر است. این مسیر جایگزینی برای مسیر دریایی است که اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند را از طریق کانال سوئز به هم وصل می کند.
ایران
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e7/03/01/14805466_81:0:569:366_1920x0_80_0_0_cebd9a2c70daeb917273b75b408f796a.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران, روسیه
آمادگی صندوق توسعه حمل و نقل برای تامین مالی کریدور شمال جنوب در ایران
رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه حمل و نقل ایران از آمادگی این صندوق برای تامین مالی ساخت مسیرهای حمل و نقل از روسیه به کشورهای نیمکره جنوبی به عنوان بخشی از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، داوود دانش جعفری روز سه شنبه در جریان نمایشگاه بین المللی "ترانس راسیا 2023" در مسکو گفت:" صندوق توسعه حمل و نقل ایران آماده تامین مالی کریدورهای حمل و نقلی و همچنین تامین مالی ساخت زیرساخت های حمل و نقلی اعم از زمینی، دریایی و هوایی است."
به گفته وی، کریدور "شمال-جنوب" شامل پروژه های متعددی است که اولین قسمت آن احداث خط آهن رشت - آستارا می باشد.
بخش رشت تا انزلی مرحله اولیه ساخت راهآهن رشت - آستارا است. در آینده قرار است قطعه بعدی از مسیر بندر کاسپین تا شهر آستارا در شمال غرب ایران احداث شود.
علاوه بر این، همانطور که این مقام مسئول خاطرنشان کرد، ایران در درازمدت قصد دارد کریدور حملونقلی در جنوب کشور از بندر بزرگ چابهار در خلیج فارس به زاهدان و سپس به شهر بیرجند را ساخته و پس از آن به مرز ترکمنستان متصل کند تا از این طریق به کریدور حمل و نقل روسیه متصل شود.
دانش جعفری افزود: "طرف ایرانی به دلیل هزینه کم، حمل و نقل دریایی را ترجیح می دهد". وی گفت: "برای این کار باید هم بنادر ایران مانند انزلی در سواحل خزر و هم بنادر روسیه با زیرساخت های مناسب تجهیز شوند".
کریدور "شمال - جنوب" یک مسیر چند وجهی از سنت پترزبورگ به بندر بمبئی در هند به طول 7.2 هزار کیلومتر است. این مسیر جایگزینی برای مسیر دریایی است که اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند را از طریق کانال سوئز به هم وصل می کند.