واکنش روسیه به چرایی کاهش تولید نفت توسط اوپک پلاس

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را تشریح کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری سنتیورین، سفیر امور ویژه وزارت خارجه روسیه، اظهار داشت که صنعت انرژی جهانی به دلیل تصمیمات غیرمسئولانه سیاسی در وضعیت دشواری قرار دارد که خطر بروز یک بحران را در پی دارد.
کاهش تولید توسط کشورهای اوپک پلاس برای تثبیت وضعیت طراحی شده است. وی در ادامه افزود: "سال گذشته، روابط اقتصادی به طور مصنوعی به ژئوپلیتیک وابسته شد که دلیل آن، تصمیمات غیرمسئولانه حاوی انگیزه‌های سیاسی، استفاده از مکانیسم ها و محدودیت های اساساً ضد بازار و زبان اولتیماتوم بود.
در نتیجه، وضعیت کنونی بخش انرژی جهانی با خطر تبدیل شدن به یک بحران دشوار توصیف می شود. این امر کمبود مزمن سرمایه گذاری را در بردارد و باعث آن می شود که انتظارات در مورد سرعت بهبود اقتصادی بعد از رفع پیامدهای همه گیری بر آورده نشوند که بخودی خود باعث کاهش دقت پیش بینی‌ها می شود".
ایگور لویتین، دستیار ویژه ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری در فولاد، نفت و پتروشیمی در ایران
وی تاکید کرد: "دستکاری های بی پایان در رابطه با سقف قیمت نفت آشکارا مخرب است. این امربر فضای سرمایه گذاری در صنعت نفت تاثیر منفی می گذارد و در نهایت باعث به خطر افتادن منافع مصرف کنندگان می‌شود.
در این راستا، تصمیم اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید نفت تا پایان سال را می‌توان به عنوان اقدامی پیشگیرانه و اجباری با هدف متعادل کردن عرضه و تقاضا و جلوگیری از سقوط قیمت‌ طلای سیاه و بی ثبات کردن بازار توصیف کرد".
پس از اینکه 9 کشور از 20 شرکت کننده در توافق اوپک پلاس از جمله روسیه تصمیم به کاهش تولید نفت در 2 آوریل گرفتند، قیمت سوخت به شدت افزایش یافت. گزارش شده است که هزینه معاملات آتی نفت خامWTI با 7.12 درصد افزایش به 81.09 دلار در هر بشکه، و معاملات آتی ژوئن برای نفت برنت با 7.13 درصد افزایش به 85.59 دلار در هر بشکه رسید.
گفتنی است،آسوشیتدپرس هشدار داد که این موضوع ایالات متحده را در معرض خطر افزایش تورم و قیمت بنزین قرار داده است. این نشریه خاطرنشان کرد که این موضوع موجب متشنج تر شدن روابط واشنگتن و ریاض می شود.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به تصمیم اوپک پلاس توضیح داد که چنین اقداماتی با هدف حفظ قیمت ها در سطح مناسب انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала