چرا اروپا، گاز روسیه را "عنصر نامطلوب" نامید؟

© Sputnik / Ilja Pitalevگاز روسیه
گاز روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اشتراک
کارشناس: سهم تامین کنندگان "سوخت آبی" در بازار اروپا مجدداً تغییر می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، یوری سنتیورین، سفیر امور ویژه وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اظهار داشت که گاز روسیه به دلیل سیاسی در اروپا یک "عنصر نامطلوب" اعلام شده است. توزیع مجدد سهم تامین‌کنندگان به بهانه‌ای دور از ذهن انجام شده است.
وی در ادامه افزود: "وضع محدودیت‌های یکجانبه از سوی کشورهای اتحادیه اروپا و اقدامات تلافی جویانه از سوی فدراسیون روسیه در واقع به این واقعیت منجر شد که به بهانه دور از ذهن ایجاد تنوع، سهم تامین کنندگان "سوخت آبی" در بازار اروپا مجدداً تغییر کرد.
گاز طبیعی ارزان قیمت و سازگار با محیط زیست، که روسیه برای دهه‌ها با حسن نیت به مصرف‌کنندگان اروپایی می‌رساند و رفاه اقتصاد کشورهای اتحادیه اروپا عمدتاً بر آن استوار بود، به دلایل سیاسی یک "عنصر نامطلوب" اعلام شد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.12.2022
واکنش کرملین نسبت به "تعیین سقف قیمت گاز" توسط اروپا
علیرغم هدف اقتصادی دنبال کردن استقلال گازی، علاوه بر خرید گاز گران قیمت از آمریکا، بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، ایتالیا، یونان، هلند و فرانسه به سرمایه گذاری در ساخت و یا توسعه ظرفیت های دریافتی خطوط گاز مایع موجود ادامه می دهند.
و این در حالی است که بیش از نیمی از این ظرفیت ها تا سال 2030 ممکن است دیگر مورد تقاضا نباشند و کارشناسان اروپایی این موضوع را نادیده می گیرند.
روسیه همیشه بر اساس اصول احترام متقابل، تعادل منافع و منافع متقابل مسیر همکاری انرژی با شرکا را ترجیح داده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала