وزیر صنعت روسیه: آماده گسترش همکاری با هند در زمینه "اتم صلح آمیز" هستیم

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر صنعت روسیه به دریافت بالاترین نشان مجارستان برای خارجی ها نایل آمد
وزیر صنعت روسیه  به دریافت بالاترین نشان مجارستان برای خارجی ها نایل آمد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اشتراک
وزیر صنعت و تجارت روسیه از آمادگی این کشور برای گسترش جدی همکاری با هند در همه زمینه های امیدوارکننده در زمینه اتم صلح آمیز است.
به گزارش اسپوتنیک، دنیس مانتوروف وزیر صنعت روسیه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت:" ما به نوبه خود آماده گسترش جدی همکاری با طرف هندی در تمام زمینه های امیدوارکننده در زمینه استفاده از انرژی اتمی برای اهداف صلح آمیز هستیم."
مانتوروف یادآور شد که امسال روسیه و هند 35 امین سالگرد همکاری در انرژی هسته ای را جشن می گیرند. اکنون این صنعت به طور فعال پروژه مشترک نیروگاه هسته ای "کودانکولام" را در دست اجرا دارند. واحدهای برق 1 و 2 در حال حاضر 77 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده اند، ساخت واحدهای 3، 4، 5 و 6 در حال پیشرفت است".
وی اضافه کرد:" ما منتظر تصمیم دولت هند هستیم که علاوه بر نیروگاه کودانکولام، تا منطقه ای را برای ساخت سری دوم نیروگاه های طراحی روسیه در اختیار ما بگذارند".
نیکولای اسپاسکی، معاون مدیر کل امور بین المللی روس اتم در پایان سپتامبر 2022 گفت: شرکت دولتی روس اتم در حال مذاکره با هند در مورد امکان ساخت شش واحد هسته ای دیگر علاوه بر سایت نیروگاه هسته ای کودانکولام با ظرفیت 1200 مگاوات، است".
روسیه یکی از شرکای اصلی هند در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است. بر اساس توافقنامه بین دولتی در سال 1988 و الحاقیه ای به آن در سال 1998، روسیه در حال ساخت نیروگاه اتمی کودانکولام با راکتورهای VVER-1000 در هند در ایالت تامیل نادو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала