نتانیاهو: اسرائیل به دنبال عادی سازی روابط با عربستان سعودی است

© AP Photo / Abir Sultanکار عجیب نخست وزیر اسرائیل در سفر به آمریکا
کار عجیب نخست وزیر اسرائیل در سفر به آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد، کشورش به دنبال صلح با عربستان و عادی سازی روابط با این کشور است که می تواند گام مهمی در جهت پایان دادن به مناقشه اعراب و اسرائیل باشد.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در دیدار با سناتور آمریکایی لیندسی گراهام گفت:" ما به دنبال عادی سازی روابط و صلح با عربستان هستیم. ما این را گامی بزرگ در جهت پایان دادن به درگیری اعراب و اسرائیل می دانیم".
نخست وزیر اسرائیل افزود:" توافق بر سر عادی سازی روابط میان دو کشور "می تواند اهمیت تاریخی زیادی برای اسرائیل، عربستان سعودی، منطقه و کل جهان داشته باشد".
نتانیاهو اضافه کرد:"ما مشارکت ایالات متحده، رئیس جمهور جو بایدن، و حمایت هر دو حزب در کنگره را تحسین می کنیم".
سپتامبر 2020 در واشنگتن، طرف اسرائیلی با میانجیگری آمریکا اسناد عادی سازی روابط با بحرین و امارات را امضا کرد. در غرب، قرارداد سه جانبه، پیمان ابراهیم نامیده شد. پس از آن، مراکش و سودان عادی سازی روابط با اسرائیل را اعلام کردند. قبل از انعقاد صلح با بحرین و امارات، دولت یهود از میان کشورهای عربی فقط با مصر و اردن روابط دیپلماتیک داشت.
در 29 دسامبر 2022، دولت جدید در اسرائیل به رهبری نتانیاهو سوگند یاد کرد. او در اولین جلسه کابینه جدید که در همان روز برگزار شد، گفت که یکی از وظایف اصلی دولتش "گسترش شدید دایره صلح" میان اسرائیل و کشورهای عربی خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала