روش جدید اعتراض به سخنرانی مکرون در پاریس + ویدئو

© AFP 2023 / Philippe Lopezتظاهرات در فرانسه
تظاهرات در فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2023
اشتراک
فرانسوی‌ها در اعتراض به سخنرانی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، مقابل شهرداری پاریس تجمع کرده‌اند و قاشق‌ها را به قابلمه‌ها می‌کوبند، گفت‌وگو با او به نظر آنها دیگر امکان‌پذیر نیست.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس دولت فرانسه روز دوشنبه خطاب به شهروندان این کشور درباره لزوم تصویب شتابزده اصلاحات بازنشستگی در کشور توضیح داد.
به فراخوان احزاب چپ، مردم از شامگاه در محل شهرداری پاریس تجمع کردند و در اعتراض به سخنرانی رئیس جمهور "کنسرت" برگزار کردند. آنها قاشق های خود را به قابلمه ها و درب های فلزی می کوبند و شعارهای اعتراض آمیز سر می دهند.
به گفته معترضان، آنها "توقعی" از رئیس جمهور ندارند و زمانی که مکرون از در نظر گرفتن اختلاف نظر اکثریت قریب به اتفاق فرانسوی ها با اصلاحات بازنشستگی امتناع کرد، "گفتگوهای عمومی قطع شد".
شورای قانون اساسی فرانسه روز جمعه یک ماده کلیدی از لایحه اصلاح حقوق بازنشستگی را تصویب کرد که خواستار افزایش تدریجی سن بازنشستگی این کشور از 62 به 64 سال تا سال 2030 است. شنبه شب امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه این قانون را امضا کرد و این سند در روزنامه رسمی منتشر شد.
پس از اعلام تصمیم شورای قانون اساسی، اتحادیه های کارگری فرانسه خواستار اعتراض "انحصاری و مردمی" در اول ماه مه شدند.
فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2023
قانون افزایش سن بازنشستگی در فرانسه تصویب شد
قانون اصلاح حقوق بازنشستگی افزایش سن بازنشستگی در کشور و لغو رژیم های "ویژه" برای تعدادی از مشاغل دشوار را پیشنهاد می کند. مقامات افزایش سن بازنشستگی را از اول سپتامبر 2023 آغاز خواهند کرد. دولت فرانسه، دلیل اصلی اصلاحات را کمبود بودجه برای تامین مالی پرداخت‌های بازنشستگان می‌نامد. طبق آمار رسمی، 13.5 میلیارد یورو در سال جاری کمبود بودجه وجود دارد. این اصلاحات تا سال 2030 اجازه می دهد تا بیش از 17 میلیارد یورو برای این نیازها جمع آوری شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала