نتانیاهو گزارش‌هایی مبنی بر تشویق موساد به اعتراضات اسرائیل را تکذیب کرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تقاضای ضد ایرانی نتانیاهو از ترزا می‌
تقاضای ضد ایرانی نتانیاهو از ترزا می‌ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
اشتراک
نخست‌وزیر اسرائیل، علیرغم گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر تشویق تظاهرات ضد دولتی توسط موساد، گفت که سرویس اطلاعات خارجی موساد کاملاً تحت کنترل او است.
به گزارش اسپوتنیک، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل، روز یکشنبه در مصاجبه با NBC گزارش هایی را که بر اساس نشت مواد طبقه بندی شده پنتاگون منتشر شده بود، رد کرد. به گفته نتانیاهو، تنها مشاور حقوقی موساد در مورد امکان مشارکت افسران اطلاعاتی جوان در تظاهراتی که در اسرائیل علیه پروژه اصلاحات قضایی در جریان است، نظر داده است.
نخست وزیر اسرائیل گفت:" حقیقت این است که مشاور حقوقی موساد اظهار داشت که طبق قوانین اسرائیل، افسران جوانتر موساد می توانند در تظاهرات شرکت کنند نه افسران ارشد. من فکر می کنم دلیل این سوء تفاهم همین بود".
وی افزود:" من به موساد اطمینان دارم، ارتش، سرویس های امنیت داخلی دست در دست من به عنوان رئیس دولت برای تامین امنیت کشور کار می کنند. آنها در این کار عالی هستند".
پروژه اصلاحات که وابستگی دادگاه های اسرائیل به قوه مجریه و مقننه دولت را افزایش می دهد، اعتراض هزاران نفر در سراسر اسرائیل و انتقاد عمومی از متحد اصلی خود در خاورمیانه از سوی ایالات متحده را برانگیخت. نتانیاهو اصلاحات را به نفع اجماع عمومی گسترده تر کنار گذاشته و اظهارات کاخ سفید را "سوء تفاهم بین دوستان" و رئیس جمهور جو بایدن را دوست بزرگ اسرائیل خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала