درخواست گوترش برای مجازات عاملان مرگ کارکنان برنامه جهانی غذا در سودان

© AP Photo / Seth Wenigدبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد
دبیر کل سازمان ملل انفجار تروریستی امروز در مترو سن پترزبورگ را قویا محکوم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
اشتراک
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در اظهار نظری اعلام کرد، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار محاکمه سه کارمند برنامه جهانی غذا (WFP) سازمان ملل در سودان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در جریان درگیری های روز شنبه در سودان، سه کارمند WFP کشته شدند و پس از آن سیندی مک کین، مدیر برنامه گفت که این سازمان به طور موقت فعالیت خود در این کشور را متوقف می کند.
در بیانیه استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل آمده است:" دبیر کل سازمان ملل همچنان عمیقاً نگران درگیری های جاری بین نیروهای واکنش سریع و نیروهای مسلح سودان است. این سازمان تلفات غیرنظامیان از جمله کشته شدن سه کارگر برنامه جهانی غذا در دارفور شمالی و مجروح شدن دو تن دیگر را به شدت محکوم می کند".
در ادامه این بیانیه آمده است: "عاملین این کشتار باید سریعاً پاسخگو باشند".
صبح شنبه در سودان درگیری بین نیروهای واکنش سریع و ارتش در خارطوم پایتخت این کشور آغاز شد. بعداً درگیری بین نیروهای نظامی به سایر مناطق سودان کشیده شد. نیروهای واکنش سریع سودان اعلام کردند که کنترل کاخ ریاست جمهوری در خارطوم، فرودگاه بین المللی پایتخت و یک پایگاه هوایی در شهر مرو در شمال این کشور را به دست گرفته اند.
ارتش سودان اعلام کرد که اظهارات این گروه صحت ندارد و تمامی تاسیسات استراتژیک از جمله کاخ ریاست جمهوری تحت کنترل نیروهای مسلح است. در حال حاضر درگیری‌های جداگانه میان ارتش و نیروهای واکنش سریع سودان در تعدادی دیگر از استان‌های این کشور نیز در جریان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала