خزانه داری آمریکا: تحریم ها علیه روسیه خطراتی را برای هژمونی دلار ایجاد می کند

© AP Photo / Cliff Owenجنت یلن وزیر خزانه‌ داری
جنت یلن وزیر خزانه‌ داری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
اشتراک
وزیر خزانه داری آمریکا گفت: تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط ایالات متحده علیه روسیه و سایر کشورها سلطه دلار را تهدید می کند، زیرا کشورهای مورد نظر به دنبال جایگزینی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، "جانت یلن" روز یکشنبه در مصاحبه با سی ان ان اعلام کرد:"وقتی از تحریم های مالی مرتبط با نقش دلار استفاده می کنیم، این خطر وجود دارد که به مرور زمان هژمونی دلار را تضعیف کند. البته چین، روسیه و ایران تمایل به یافتن جایگزینی دارند. اما دلار به‌عنوان واحد پولی دنیا استفاده می‌شود، به همین دلیل پیدا کردن جایگزینی با همین ویژگی‌ها برای کشورهای دیگر آسان نیست".
او بیان کرد که بازارهای سرمایه سالم ایالات متحده و حاکمیت قانون "برای استفاده از یک ارز در سراسر جهان برای معاملات ضروری است."
وزیر خزانه داری آمریکا اضافه کرد:" ما هیچ کشور دیگری را ندیده‌ایم که زیرساخت‌های نهادی اولیه را داشته باشد که به ارز خود اجازه دهد تا به این شکل به جهان خدمت کند".
یلن در ادامه گفت که تحریم‌ها "ابزار بسیار مهمی" هستند، حتی زمانی که توسط ایالات متحده و متحدانش به‌عنوان "ائتلافی از شرکا که برای اعمال این تحریم‌ها با هم همکاری می‌کنند"، استفاده می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала