تلفات سودان به 56 نفر رسید

© AFP 2023 / Ashraf ShazlyПрезидент Судана Омар аль-Башир во время совместных учений Судана и Саудовской Аравии близ города Мероэ в Судане
Президент Судана Омар аль-Башир во время совместных учений Судана и Саудовской Аравии близ города Мероэ в Судане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
اشتراک
تعداد کشته شدگان درگیری های سودان به 56 نفر و 596 مجروح رسید
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از کمیته مرکزی پزشکان سودان، تعداد کشته شدگان درگیری ها در سودان به 56 نفر و 596 مجروح افزایش یافته است. در این بیانیه آمده است: "56 نفر جان باختند و 595 نفر مجروح شدند".
صبح شنبه خبرنگار ریانووستی در سودان از آغاز درگیری بین نیروهای واکنش سریع و ارتش عادی در خارطوم پایتخت سودان خبر داد. بعداً درگیری بین نیروهای نظامی به سایر مناطق سودان کشیده شد.
نیروهای واکنش سریع سودان اعلام کردند که کنترل کاخ جمهوری ریاست جمهوری در خارطوم، فرودگاه بین المللی پایتخت و یک پایگاه هوایی در شهر مرو در شمال این کشور را به دست گرفته اند. ارتش این کشور نیرو های واکنش سریع را به حمله به پایگاه خود در پایتخت با "استفاده از انواع سلاح ها" متهم کرد.
ارتش سودان اعلام کرد که اظهارات مبنی بر تصرف ارگان های دولتی از جمله کاخ ریاست جمهوری صحت ندارد و تمامی تاسیسات استراتژیک از جمله کاخ ریاست جمهوری تحت کنترل نیروهای مسلح است. تیم ارتش همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای واکنش سریع ابتدا به آنها حمله کردند. ارتش و سرویس امنیت عمومی سودان، این نیرو ها را یک شورشی نامیدند و آنها را به حمله به تأسیسات دولتی و استراتژیک متهم کردند. رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، عبدالفتاح برهان، فرمانی را برای انحلال نیرو های واکنش سریع صادر کرد.
اعتراضات در سودان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
آغاز درگیری ها در سودان بین ارتش و نیروهای واکنش سریع
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала