تظاهرات ضد دولتی در مرکز پراگ + ویدئو

© Fotolia / kaprikfotoانتقاد نخست وزیر چک از واکنش رییس جمهور به ادعای سفیر آمریکا
انتقاد نخست وزیر چک از واکنش رییس جمهور به ادعای سفیر آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
اشتراک
نشریه اینترنتی ایدنس به نقل از برگزارکنندگان گزارش داد که تظاهرات ضد دولتی در میدان Wenceslas در مرکز پراگ در حال برگزاری است.
به گزارش اسپوتنیک، در این مطلب آمده است که این تظاهرات تحت شعار "جمهوری چک، علیه فقر" توسط حزب تازه تاسیس "حق. احترام. حرفه گرایی" سازماندهی شد. این تظاهرات در ساعت 14:00 آغاز شد، حدود 30-35 هزار نفر در آن شرکت می کنند که بسیاری از آنها از مناطق دورافتاده جمهوری چک به پایتخت این کشور آمده اند.
در گزارش اسن نشریه آمده است:" هدف از این اقدام جلب توجه دولت به وخامت اوضاع مالی شهروندان عادی است که اخیراً تحت تأثیر افزایش قیمت انرژی، مواد غذایی، سوخت خودرو و خدمات قرار گرفته‌اند".
در این تجمع نمایندگان برخی از احزاب مخالف پارلمانی و برون پارلمانی و همچنین کارشناسان اقتصادی، حقوقی و سیاست خارجی سخنرانی می کنند. سخنران اصلی رهبر حزب "حق. احترام. حرفه گرایی"، "جیندریش رایش" می باشد.
در طول راهپیمایی، شرکت کنندگان می توانند طوماری را امضا کنند که در آن از وزرای دولت خواسته شده تا اقدامات مؤثری را برای بهبود وضعیت مردم به کار گیرند.
سازمان‌دهندگان این تظاهرات، راهپیمایی به سوی ساختمان‌های دولتی و محاصره آنها را برنامه‌ریزی کردند. به همین دلیل، معاون اول نخست وزیر و وزیر کشور ویت راکوسان یک روز قبل گفت که پلیس آماده است تا در صورت نقض قوانین توسط شرکت کنندگان در تجمع، تمام اقدامات را برای حفظ نظم عمومی و حفاظت از نهادهای دولتی انجام دهد.
راکوسان همچنین پس از پایان تظاهرات قبلی که توسط این حزب در 11 مارس سال جاری برگزار شد، اقدامات گروهی متشکل از چند ده نفر را غیرقابل قبول اعلام کرد. سپس معترضان سعی کردند به موزه ملی در مجاورت میدان Wenceslas حمله کنند تا پرچم اوکراین را که به عنوان نماد حمایت جمهوری چک از کی یف برافراشته بود، از نمای آن جدا کنند.
در جریان این حادثه سه مامور پلیس زخمی شدند. نیروهای امنیتی 20 تظاهرکننده از جمله سه تظاهرکننده را به دلیل تصویر حرف Z روی لباس هایشان بازداشت کردند. این بار سازمان دهندگان تجمع از شرکت کنندگان خواستند که پرچم روسیه و اوکراین را به همراه نداشته باشند.
Министр иностранных дел Чехии Ян Липавский и Йенс Столтенберг - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.12.2022
جمهوری چک خواستار تضامین امنیتی از سوی روسیه برای همسایگانش شد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала