تشدید درگیری ها در مرکز خارطوم

© AFP 2023 / Ebrahim Hamidراز فرود هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه پایتخت سودان چه بود؟
راز فرود هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه پایتخت سودان چه بود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
اشتراک
درگیری میان واحدهای ارتش و نیروهای واکنش سریع در مرکز خارطوم، پایتخت سودان، پس از توافق طرفین برای باز کردن موقت کریدورهای بشردوستانه، با سرعت بیشتری شدت گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، ارتش دولتی سودان و نیروهای واکنش سریع این کشور توافق کردند که کریدورهای بشردوستانه را برای چند ساعت از ساعت 16:00 بازگشایی کنند.
نبردهای اصلی در مرکز خارطوم در نزدیکی ساختمان فرماندهی اصلی نیروهای مسلح کشور در حال وقوع است.
خبرنگار ریانوستی در گزارشی گفت:" نیروی واکنش سریع به اطلاع شهروندان می رساند که به عنوان بخشی از درخواست سازمان ملل متحد و تمایل نیروها برای بهتر کردن شرایط مردم عادی، اجازه می دهند کریدورهای امن برای کمک های بشردوستانه باز شود که از هم اکنون به مدت چهار ساعت به طول می انجامد".
روز شنبه در سودان درگیری هایی میان نیروهای واکنش سریع و ارتش این کشور در گرفت. نیروهای واکنش سریع سودان اعلام کردند که کنترل کاخ ریاست جمهوری در خارطوم، فرودگاه بین المللی پایتخت و یک پایگاه هوایی در شهر مرو در شمال این کشور را به دست گرفته اند. این نیروها، ارتش را به حمله به پایگاه های خود در پایتخت با "استفاده از انواع سلاح ها" متهم کرد.
ارتش سودان این اظهارات را تکذیب کرده و اعلام کرد تمامی مکان های استراتژیک از جمله کاخ ریاست جمهوری تحت کنترل نیروهای مسلح است. ارتش همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای واکنش سریع سوران ابتدا به آنها حمله کردند. ارتش و سرویس امنیت عمومی سودان، نیروهای واکنش سریع را یک نیروی شورشی نامیدند و آنها را به حمله به تأسیسات دولتی و استراتژیک متهم کردند. رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، عبدالفتاح برهان، فرمانی را برای انحلال این نیروها صادر کرد.
پرواز مستقیم یک هواپیمای اسرائیلی به سودان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
کاهش درگیریها در سودان
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала