اقدامات G7 برای کاهش رسیک اتفاقات غیر قابل پیش بینی در واردات گاز از روسیه

© Sputnik / Ramil Sitdikovخط لوله گاز « جریان جنوبی». .
خط لوله گاز « جریان جنوبی». . - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2023
اشتراک
وزرای آب و هوا، انرژی و محیط زیست کشورهای G7 بر تعهد خود به هدف دستیابی به صفر شدن انتشار گازهای گلخانه ای از چرخه کامل استخراج و تولید سوخت فسیلی تا سال 2050 تاکید کردند و بر لزوم هماهنگی برنامه ها برای کاهش خطرات مرتبط با آن تاکید کردند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترکی که پس از نشست دو روزه G7 در ساپورو، ژاپن به تصویب رسید، آمده است : برای دستیابی به عدم انتشار گازهای گلخانه ای از چرخه کامل استخراج و تولید سوخت های فسیلی تا سال 2050 تاکید می کنیم وما از نیاز به هماهنگی برنامه ها برای کاهش خطرات مرتبط با غیرقابل پیش بینی بودن صادرات گاز روسیه آگاه هستیم داریم و اهمیت تداوم نظارت بر وضعیت را متذکر می شویم. این بیانیه همچنین بر اهمیت کاهش وابستگی به روسیه برای انرژی هسته‌ای غیرنظامی تاکید می‌کند.
در بیانیه آمده است: "ما رهبران گروه 7 برای ارزیابی اقداماتی برای کاهش وابستگی به محصولات انرژی هسته‌ای غیرنظامی روسیه و کمک به کشورهایی که به دنبال گسترش منابع خود هستند، تاکید می‌کنیم."
نشست دو روزه وزرای آب و هوا، انرژی و محیط زیست G7 روز یکشنبه 16 آوریل به پایان رسید. این نشست در شهر ساپورو در شمالی‌ترین جزیره ژاپنی هوکایدو برگزار شد و اولین جلسه از سری نشست‌های وزیران G7 به ریاست ژاپن بود. علاوه بر وزرای کشورهای عضو G7، نمایندگان هند، رئیس آسه آن اندونزی و امارات، رئیس بیست و هشتمین کنفرانس اعضای کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا (COP28) نیز به این نشست دعوت شدند.
نمایندگان کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، آژانس بین المللی انرژی اتمی، آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر، موسسه تحقیقات اقتصادی برای آسه آن و شرق آسیا، اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی و شورای تجارت بین المللی برای توسعه پایدار نیز دعوت شد.
در فدراسیون روسیه بارها اعلام شده است که غرب با امتناع از خرید هیدروکربن از روسیه اشتباه بزرگی مرتکب شد و به دلیل افزایش قیمت ها دچار وابستگی جدید و شدیدتری خواهد شد. مسکو اعلام کرد که کسانی که نپذیرفتند همچنان نفت و گاز روسیه را از طریق واسطه ها گران تر می خرند .
بریتانیا از G7 خواست تا محدودیتی برای واردات گاز و نفت روسیه اعمال کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2022
بریتانیا از G7 خواست تا محدودیتی برای واردات گاز و نفت روسیه اعمال کند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала