مسکو خواستار آتش بس فوری در سودان شد

© AP Photo
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از درگیری ها در سودان، طرفین را به آتش بس فراخواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد وقایع جمهوری سودان باعث نگرانی جدی مسکو شده است، فدراسیون روسیه از طرفین می‌خواهد اراده سیاسی نشان دهند و در جهت آتش‌بس گام بردارند.
در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: رویدادهای دراماتیکی که در سودان رخ می دهد باعث نگرانی جدی مسکو شده است. ما از طرف های درگیر می خواهیم اراده سیاسی و خویشتن داری نشان دهند و گام های فوری برای آتش بس بردارند. ما معتقد هستیم که هر گونه اختلاف می تواند از طریق مذاکره حل شود.
اجرای طرح های توسعه ای ایران در سودان متوقف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
سفیر سودان می گوید تحریم های ضد روسیه بر کشورهای فقیر تأثیر می گذارد
این وزارتخانه یادآور شد که روز شنبه 15 آوریل، درگیری‌های مسلحانه در خارطوم بین واحدهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع رخ داد، درگیری با استفاده از تجهیزات سنگین در منطقه کاخ جمهوری‌خواه، فرماندهی اصلی نیروهای مسلح سودان، فرودگاه، بازار مرکزی، و همچنین نزدیک به پایگاه های نظامی در جنوب پایتخت در جریان است.
وزارت خارجه روسیه افزود: فرودگاه بین‌المللی موقتاً بسته است، پل‌های روی رودخانه نیل مسدود شده‌اند. تشدید تنش در شهر مرو (500 کیلومتری شمال خارطوم) نیز گزارش شده است. سفارت روسیه در خارطوم در حالت افزایش تدابیر امنیتی است. تلفاتی در میان شهروندان روسیه در سودان وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала