مراسم آتش مقدس در کلیسای مقبره مقدس در اورشلیم + ویدئو

© AFP 2023 / Menahem KahanaПравославные христиане с зажженными свечами во время церемонии благодатного огня в храме Гроба Господня в Старом городе Иерусалима
Православные христиане с зажженными свечами во время церемонии благодатного огня в храме Гроба Господня в Старом городе Иерусалима - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
اشتراک
درهای کلیسای مقبره مقدس روز شنبه برای مراسم آتش مقدس در روز عید پاک مسیحیان ارتدوکس گشوده شد.
به گزارش اسپوتنیک، مراسم آيينی آتش مقدس به معجزه ای نسبت داده می شود که هر سال در روز شنبه مقدس، شب قبل از عيد پاک به وقوع می پيوندد.
امسال تنها 1800 زائر این مراسم را مستقیما در معبد تماشا کردند، اگرچه معمولا پیشتر تعداد آنها به بیش از 10 هزار نفر می رسید. با توجه به این واقعیت که امسال سه تعطیلات مهم مذهبی با هم همزمان شدند، نیروهای امنیتی اسرائیل اقدامات امنیتی سختگیرانه ای را در تپه معبد مقدس انجام دادند، اما بدون تحریک نبود.
آتش مقدس در شب ۱۶ آوریل توسط بنیاد سنت اندرو اول به مسکو تحویل داده خواهد شد و سپس نمایندگان کلیسای ارتدوکس روسیه آن را به ده ها شهر روسیه خواهند آورد.
معجزه نزول آتش مقدس در آستانه عید رستاخیز مسیح - عید پاک اتفاق می افتد. آتش در کلیسای مقبره مقدس در اورشلیم ظاهر می شود، که بر روی فضایی که عیسی مسیح در آن مصلوب، دفن و زنده شد، برپا می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала