ساخت یک سامانه جدید جنگ الکترونیک در روسیه

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت یک سامانه جدید جنگ الکترونیک در روسیه
ساخت یک سامانه جدید جنگ الکترونیک در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
اشتراک
یک منبع آگاه اعلام کرد در روسیه یک سامانه جدید جنگ الکترونیک با برد حدود 36 هزار کیلومتر ساخته شده که می تواند فضاپیماها را در مدار ثابت زمین سرکوب کند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "شرکت های مجتمع صنایع نظامی روسیه یک سامانه جنگ الکترونیک جدید ایجاد کرده اند که می تواند ماهواره ها را در مدار ثابت زمین با سیگنال خود سرکوب کند. این حدود 36000 کیلومتر بالاتر از سطح دریا است."
این منبع جزئیات را در مورد سامانه جدید فاش نکرد، اما گفت که "قدرت ساطع کننده های آن در برد کوتاه نه تنها سرکوب، بلکه همچنین غیرفعال کردن دائمی وسایل الکترونیک دشمن را ممکن می کند."
سامانه جنگ الکترونیک پُله -21  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2023
داده نمایی
سامانه جنگ الکترونیک "پُله -21" + داده نمایی
جنگ الکترونیک شامل ضربه زدن به سامانه های الکترونیکی دشمن از جمله رادار، سامانه های ارتباطی و سایر وسایل با استفاده از تداخل یا تشعشعات الکترومغناطیسی است. در نتیجه، دستگاه ها به طور موقت از کار می افتند یا به درستی کار نمی کنند. یک نوع خاص از جنگ الکترونیک شکست الکترونیکی نامیده می شود، زمانی که سامانه ها در تاسیسات دشمن به طور فیزیکی به عنوان مثال در نتیجه گرمای بیش از حد از بین می روند،.
نیروهای مسلح روسیه به سامانه های مختلف جنگ الکترونیک مجهز شده اند. در میان آنها سامانه هایی مانند Krasukha"" ، "ماسکوا"، "Infauna"، "Leer"، ""Triad و غیره وجود دارند. سامانه های جنگ الکترونیک، از جمله، در منطقه اجرای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین استفاده می شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала