حملات هوایی ارتش سودان به پایگاه های نیروهای واکنش سریع + ویدئو

© AFP 2023Солдаты армии размещаются в Хартуме, Судан, на фоне сообщений о столкновениях в городе, 15 апреля 2023 года
Солдаты армии размещаются в Хартуме, Судан, на фоне сообщений о столкновениях в городе, 15 апреля 2023 года  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
اشتراک
ارتش سودان پایگاه‌های نیروهای واکنش سریع در نزدیکی خارطوم را بمباران کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش سودان اعلام کرد که جت های جنگنده به پایگاه های نیروهای واکنش سریع در نزدیکی خارطوم حمله کردند.
در این بیانیه آمده است: نیروی هوایی سودان در حال تخریب کمپ طیبه و کمپ سوبا متعلق به نیروهای واکنش سریع و تعقیب اعضای فراری است که سعی در پنهان شدن در میان غیرنظامیان دارند.
ارتش سودان افزود که جت های جنگنده اکنون عملیاتی را برای توقف اقدامات غیرمسئولانه نیروهای واکنش سریع شورشی انجام می دهند.
پیشتر، خبرنگار ریانووستی از آغاز درگیری ها بین نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان در خارطوم پایتخت سودان خبر داد. نیروهای واکنش سریع اعلام کردند که کنترل کاخ جمهوری (کاخ ریاست جمهوری)، فرودگاه بین المللی و پایگاه هوایی در مرو را به دست گرفته اند. همزمان، نمایندگان این اداره، ارتش منظم کشور را متهم کردند که با "استفاده از انواع سلاح ها" به پایگاه آن در خارطوم حمله کرده است.
به نوبه خود، ارتش و سرویس امنیت عمومی سودان، نیروهای واکنش سریع را یک نیروی شورشی نامیدند. آنها همچنین به حمله به تأسیسات دولتی و استراتژیک متهم شدند.
ارتش سودان پنجشنبه شب با صدور بیانیه ای تند خاطرنشان کرد که استقرار نیروهای واکنش سریع در خارطوم و برخی شهرهای دیگر "غیرقانونی بوده و بدون توافق و هماهنگی با نیروهای مسلح صورت گرفته است". دلیل این بیانیه ارتش، بنا به گزارش رسانه ها، استقرار ناگهانی یگان های نیروهای واکنش سریع در نزدیکی فرودگاه شهر مروی در شمال کشور بوده است.
شبکه تلویزیونی العربیه نیز پیشتر به نقل از منابع خود گزارش داده بود که ارتش سودان نیز "در صورت نبود امنیت" واحدهایی را در مروی مستقر می کند. به گفته منابع این شبکه ، نیروهای مسلح سودان به نیروهای واکنش سریع زمان مشخصی برای خروج از شهر دادند. خود نیروهای واکنش سریع نیز به نوبه خود اعلام کردند که حضور آنها در مروی بخشی از انجام وظایف و وظایف آنهاست.
نیروهای آزادی و تغییر، جنبش پیشرو اپوزیسیون سودان، هفته گذشته به دلیل عدم اجماع بین جناح های نظامی، امضای توافقنامه سیاسی نهایی را به تعویق انداختند.
به گزارش رسانه‌های سودانی، دلیل به تعویق افتادن امضای توافقنامه سیاسی، تضاد میان ارتش سودان به رهبری عبدالفتاح برهان، رئیس شورای حاکمیتی این کشور و فرمانده نیروهای شبه‌نظامی واکنش سریع است.
در دسامبر 2022، ارتش سودان و جنبش‌های اپوزیسیون یک توافقنامه سیاسی چهارچوبی را امضا کردند که بر اساس آن یک مقام غیرنظامی انتقالی در این کشور ایجاد شد. توافقنامه امضا شده انتصاب نخست وزیر، تصویب قانون اساسی موقت و پس از آن یک دوره انتقالی دو ساله و پس از آن یک انتخابات عمومی را تعیین می کند. عبدالفتاح برهان، رئیس شورای حاکمیت سودان، پس از امضای توافقنامه با مخالفان، گفت که ارتش در حیات سیاسی این کشور شرکت نخواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала