ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی تاسیس کرد

© AP Photo / Matt Rourke ایلان ماسک
 ایلان ماسک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد ایلان ماسک، کارآفرین مشهور آمریکایی، شرکت هوش مصنوعی X.AI را تاسیس کرده که در ایالت نوادا ثبت شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه نوشت: "طبق اسناد دولتی، ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI ایجاد کرد که در نوادا به ثبت رسیده است".
ماسک تنها مدیر در فهرست کارکنان این شرکت است و جارد بیرچال، که شرکت سرمایه گذاری خانوادگی ماسک به نام Excession را اداره می کند، طبق اسنادی که در ماه گذشته ارائه شد، به عنوان منشی شرکت در فهرست مربوطه ذکر شده است.
وال استریت ژورنال خاطرنشان می کند ماسک قبلاً ایگور بابوشکین، دانشمندی در آزمایشگاه هوش مصنوعی DeepMind را که متعلق به شرکت آلفابت است، استخدام کرده بود. این نشریه به نقل از منابع خود می افزاید که این کارآفرین سعی کرد افرادی را از شرکت OpenAI استخدام کند، اما موفقیت چندانی نداشت.
ایلان ماسک، رئیس شرکت آمریکایی اسپیس ایکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
شرکت آمریکایی "اسپیس ایکس" بزودی یک موشک فوق سنگین جدید را آزمایش خواهد کرد + عکس
روز جمعه، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از یک منبع گزارش داد که ماسک در حال توسعه برنامه هایی برای راه اندازی یک استارت آپ هوش مصنوعی جدید است که با شرکت OpenAI که چت بات ChatGPT را ایجاد کرده است، رقابت خواهد کرد. بر اساس اطلاعات این روزنامه، شرکت های تسلا و توییتر متعلق به ماسک در حال حاضر در حال جمع آوری تیمی از کارشناسان هوش مصنوعی هستند و رئیس این شرکت ها در حال مذاکره با سرمایه گذاران تسلا و اسپیس ایکس برای افزایش سرمایه برای این استارت آپ است.
در ماه مارس، ماسک به همراه تعدادی از کارشناسان در زمینه هوش مصنوعی، نامه ای سرگشاده را امضا کردند که در آن نویسندگان خواستار تعلیق توسعه هوش مصنوعی و فعالیت‌های فناوری‌های مدرن هوش مصنوعی برای حداقل شش ماه به منظور ایجاد قوانین محکم برای تنظیم توسعه آنها شدند. ، زیرا این فناوری ها می‌تواند خطرات جدی برای جامعه و بشریت ایجاد کنند.
در سال 2015، ماسک شرکت OpenAI را تأسیس کرد که چت بات ChatGPT را در سال 2022 عرضه کرد که متنی شبیه به گفتار انسان تولید می کند. سه سال بعد، او این شرکت را بنا به گزارش ها به دلیل اختلافات درون مدیریتی بر سر امنیت هوش مصنوعی ترک کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала