افشای پنتاگون: عملیات ضد اطلاعات برای گسترش کنترل اینترنت و خلاص شدن از شر بایدن

© Photo / IRNAپنتاگون
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2023
اشتراک
جک تیشیرا، سرباز 21 ساله گارد ملی نیروی هوایی آمریکا، به دلیل سازماندهی افشای اسناد طبقه بندی شده پنتاگون دستگیر شد. وی به نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات دفاع ملی و حذف و نگهداری غیرمجاز اسناد طبقه بندی شده متهم شده است.
لری جانسون، افسر اطلاعاتی بازنشسته سیا و وزارت خارجه سابق در گفتگویی به اسپوتنیک گفت: "افشا" پنتاگون می‌توانست عمداً برای اخراج جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و یا گسترش قدرت دولت آمریکا برای تنظیم هر چیزی که در اینترنت منتشر می‌شود، سازماندهی شده باشد.
جک تیشیرا، سرباز 21 ساله گارد ملی نیروی هوایی آمریکا، به دلیل سازماندهی افشای اسناد طبقه بندی شده پنتاگون دستگیر شد. وی به نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات دفاع ملی و حذف و نگهداری غیرمجاز اسناد طبقه بندی شده متهم شده است.
در یک سوگندنامه همراه با اتهامات، یک مامور ویژه اف بی آی فاش کرد که تیشیرا دارای مجوز امنیتی برای بالاترین سطح طبقه بندی، "اطلاعات محرمانه و حساس" است.

لری جانسون، کهنه سرباز سیا و دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه، که به مدت 24 سال به گروه عملیات ویژه ارتش ایالات متحده آموزش می داد، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این عادی نیست. معمولی نیست. به ویژه برای یکی از اعضای گارد ملی [به دست آوردن این سطح از مجوز] آسان نیست. بنابراین، این بسیار غیرعادی و عجیب است. چیزی که توجه من را به خود جلب می کند این است که این فرد بخشی از یگان نیروی هوایی بود که با جنگ اطلاعاتی درگیر بود. در آن سن و در آن رتبه پایین، امکان دسترسی نامحدود به آن وجود داشت. مطالب بسیار طبقه بندی شده بسیار بعید است.

مجموعه اسناد در ابتدا بر روی پلتفرم دیسکورد که در بین گیمرها محبوب بود، هفته ها پیش منتشر شد. بعداً، پرونده های ادعایی پنتاگون به پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی راه یافت و در نهایت توسط رسانه های جریان اصلی ایالات متحده انتخاب شد.
این یک افشای عمدی است
جانسون معتقد است که این یک افشا کنترل شده بود، اگرچه در ابتدا تحلیلگر سابق سیا تمایل داشت فکر کند که اسناد فاش شده کار یک افشاگر ناامید است. چیزی که جانسون را جلب کرد، سندی بود با عنوان "به روز رسانی اطلاعات مرکز عملیات سیا" در مجموعه است.
جانسون توضیح داد: "تنها سندی که توجه من را جلب کرد تا جایی که احتمال دسترسی او به آن بسیار کم بود، گزارش مرکز عملیات سیا بود. این سند فقط برای استفاده داخلی در سازمان سیا تهیه شده است.
ممکن است کسی بپرسد که چرا افشا اسناد مورد نیاز بود؟ به گفته این کهنه سرباز سیا، کسانی که او ادعا می کرد تیشیرا را فریب داده اند ممکن است به دنبال کشتن چندین پرنده با یک سنگ بوده اند: لکه دار کردن محافظه کاران ماگا (عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم)، توجیه محدودیت های جدید اینترنت و حذف جو بایدن از دفتر بیضی کاخ سفید.
بنابراین، تیشیرا بلافاصله به عنوان یک جناح راست، یک ضد یهود، به عنوان یک نژادپرست، عاشق اسلحه و یک افراط گرا مذهبی توصیف شد: او "همه جعبه ها" را بررسی می کند که به طور معمول توسط مطبوعات جریان اصلی ایالات متحده لکه دار می شوند. همانطور که جانسون در اوایل روز به طور عمدی در وبلاگ خود اظهار داشت، "تنها چیزی که کم بود این است که هموطن، جک تیشیرا، کلاه ماگا (عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم) به سر نداشت."
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2023
آیا بازداشت نظامی آمریکایی به اتهام افشای اسناد، بازی نیروهای ویژه است؟
در قانون فعلی پیشنهاد شده است که نه تنها تیک-توک را ممنوع می کند، بلکه قدرت دولت ایالات متحده را برای تنظیم هر چیزی که در اینترنت منتشر می شود، افزایش می دهد. بنابراین این می‌تواند اقدامی باشد که برای کمک به ایجاد حمایت سیاسی برای آن نوع سرکوب اقتدارگرایانه اطلاعات طراحی شده است، که نقض کامل متمم اول قانون اساسی است.

کهنه سرباز سیا گفت: احتمال دیگر این است که افشای این اسناد برای خجالت دادن دولت بایدن طراحی شده باشد که در نهایت جو بایدن را مجبور به برکناری کند.

یکی دیگر از مواردی که زنگ خطر را برای جانسون به صدا درآورد، بلینگکت بود که توسط مقام سابق وزارت امور خارجه به عنوان "یک سازمان اطلاعاتی منبع باز که توسط اطلاعات ایالات متحده و بریتانیا تامین مالی شده است" توصیف می شود.
ظاهراً این بلینگکت بود که موفق شد "افشا" را در سرور دیسکورد به نام "WowMao" دنبال کند، که به نظر می رسید از کانال مرکزی تاگ شیکر منبع گرفته شده است.
داستان مربوط به "پرونده های پنتاگون افشا شده" نیز توسط نیویورک تایمز و واشنگتن پست مورد انتقاد قرار گرفت که عمدتاً به دلیل ارتباط با دولت فدرال ایالات متحده و سازمان های اطلاعاتی آن مورد انتقاد قرار گرفتند.
وی افزود: به همین دلیل است که من فکر می‌کنم این یک عملیات ضد اطلاعات است. بلینگکت توسط ام آی 6 و سیا تأمین مالی شده است و واقعاً به عنوان یک عملیات اطلاعاتی منبع باز کار کرده است و به عنوان یک نهاد اطلاعاتی استفاده شده است و تعدادی از خبرنگارانی که درگیر بودند، که هر دو برای نیویورک تایمز می نوشتند، قبلا با بلینگکت کار کرده بودند.
زمان این اتفاق بسیار غیرمعمول است، به‌طور ناگهانی کشف شده و اسنادی که به بیرون درز می‌کنند بسیار دقیق بر اوکراین، درگیری با اوکراین و فعالیت‌های روسیه در اوکراین متمرکز شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала