Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

تجمع صدها معترض در پاریس علیه تصویب قانون بازنشستگی + ویدئو

© AFP 2023 / Philippe Lopezتظاهرات در فرانسه
تظاهرات در فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2023
اشتراک
صدها معترض به قانون تصویب شده مربوط به سن بازنشستگی در پاریس تجمع کرده به سمت شهرداری پاریس در حرکت هستند.
به گزارش اسپوتنیک، صدها نفر در میدان مقابل ساختمان شهرداری پاریس تجمع کردند تا علیه اصلاحات مصوب در بازنشستگی اعتراض کنند. مردم عصر روز جمعه در انتظار تصمیم شورای قانون اساسی برای تجمع غیرمجاز دست به تجمع زدند. در عرض یک ساعت پس از اعلام تصویب شورا با افزایش سن بازنشستگی کشور، میدان تقریباً پر شد. تظاهرکنندگان شراره آتش می زنند و با بلندگو شعارهای "پاریس، برخیز!"، "ما اینجاییم، تصمیم با ماست" سر می دهند! و سرود های نظامی می خوانند.
یکی از معترضان میگوید : این تصمیم حشتناک است و حتما که مکرون باید پست خود را ترک کند، او از منافع فرانسه محافظت نمی کند. این اتحادیه اروپا بود که او را مجبور کرد این اصلاحات بازنشستگی را انجام دهد. فرانسه باید استقلال خود را بازیابد .
اوایل روز جمعه، شورای قانون اساسی فرانسه یک ماده کلیدی از لایحه اصلاح حقوق بازنشستگی را تصویب کرد که خواستار افزایش تدریجی سن بازنشستگی فرانسه از 62 به 64 سال تا سال 2030 است. رسانه ها گزارش دادند که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، ظرف 48 ساعت قانون اصلاح حقوق بازنشستگی را امضا خواهد کرد. تصمیم شورای قانون اساسی نشان دهنده پیروزی دولت امانوئل مکرون در یکی از اصلاحات کلیدی دوره دوم ریاست جمهوری اوست. قانون اصلاح حقوق بازنشستگی افزایش سن بازنشستگی در کشور و لغو رژیم های "ویژه" برای تعدادی از مشاغل دشوار را پیشنهاد می کند. مقامات افزایش سن بازنشستگی را سه ماه در سال از اول سپتامبر 2023 آغاز خواهند کرد. بنابراین، تا سال 2030 به جای 62 سال کنونی، به 64 سال خواهد رسید. دولت فرانسه کمبود پول بودجه برای تأمین مالی پرداخت به بازنشستگان را دلیل اصلی اصلاحات می‌داند. طبق آمار رسمی، 13.5 میلیارد یورو در سال جاری کسری بودجه وجود دارد. این اصلاحات تا سال 2030 اجازه می دهد تا بیش از 17 میلیارد یورو برای این نیازها جمع آوری شود.
فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2023
قانون افزایش سن بازنشستگی در فرانسه تصویب شد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала