کشورهای اپک در ماه مارس معامله "اپک +" را به میزان 182 درصد اجرا کردند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг ОПЕК на заседании в Вене
Флаг ОПЕК на заседании в Вене - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
اشتراک
در سازمان اپک اعلام شد که کشورهای این سازمان در ماه مارس معامله اپک + را به میزان 182 درصد اجرا نمودند.
بر مبنای داده های گزارش ماه آپریل سازمان اپک، استخراج نفت توسط اعضای این سازمان درماه مارس به میزان 86 هزار بشکه در روز نشبت به سطح آن در ماه فوریه و تا قم 28.8 میلیون بشکه در روز کاهش داشته است، این در حالیست که ین کشورهای بار دیگر کمتر از سطح مجاز آنها در معامل "اپک +" استخراج نموده اند.
در این گزارش آمده است: "بر مبنای اده های منابع دست دوم، میزان کلی استخراج نفت 13 کشور عضو اپک در ماه مارس سال 2023 بطور متوسط برابر با 28.8 میلیون بشکه در روز بوده است که به اندازه 86 هزار بشکه در روز کمتر از ماه گذشته می باشد. استخراج نفت در مجموع عربستان سعودی افزایش داشته است، همزمان اما در آنگلا، عراق و نیجریه کاهش یافته است".
برخی از کشورهای عضو اوپک پلاس از کاهش داوطلبانه استخراج نفت خبر دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
داده نمایی
تصمیم اوپک پلاس از کاهش داوطلبانه استخراج نفت + داده نمایی
تعهدات در غالب توافقنامه "اپک +" را 10 کشور از 13 عضو اپک بر عهده گرفته اند که می بایست استخراج خود در ماه مارس را به میزان 1.273 میلیون بشکه در روز از سطح کلی ماه آگوست، کاهش می دادند. این در حالیست که در عمل این میزان این کاهش استخراج برابر با 2.32 میلیون بشکه بوده است. بدین ترتیب سازمان اپک معامله را به میزان 182% و با استخراج 1.04 میلیون بشکه کمتر، اجرا نموده است.
"اپک +" در ماه می 2020 استخراج نفت را به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز و به دلیل افت تقاضا در بازار نفت که در نتیجه همه گیری ویروس کرونا ایجاد شده بود، کاهش داد. عد از آن شرایط این توافق به دفعات اصلاح گردید. در ماه آگوست 2022 ین ائتلاف به مرحله نهایی خروج از تعهدات خود در خصوص کاهش استخراج نفت وارد شد. اما در ماه اکتبر "اپک +" تصمیم گرفت که در ماه های نوامبر و دسامبر برداشت خود را به میزان 2 میلیون بشکه در روز از میزان برداشت در ماه آگوست، کاهش داده و در سال 2023 این امر را با همین مختصات ادامه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала