وزارت خارجه آذربایجان اتهامات پاشینیان بر علیه این کشور را غیر قابل پذیرش نامید

© AFP 2023 / NATALIA KOLESNIKOVAهشدار دوباره جمهوری آذربایجان به ارمنستان
هشدار دوباره جمهوری آذربایجان به ارمنستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
اشتراک
وزارت خارجه آذربایجان اتهامات پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بر علیه کشورش را غیر قابل پذیرش خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اتهامات نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بر علیه باکو را غیر قابل پذیرش خواند.
پیشتر روز پنجشنبه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در جلسه دولت خبر از آماده سازی کشورش برای خارج سازی متقابل نظامیان کشورش از مرزهای سال 1991 داده بود. پاشینیان همچنین تاکید کرد که "چنین اقداماتیاز منطق توافقات سه جانبه پراگ و چهارجانبه سوچی نشات می گیرند".
بخش رسائه ای وزارت خارجه آذربایجان اعلام کرد: "ین کاملا غیر قابل پذیرش است که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نشست هیات دولت در تاریخ 13 آپریل آذربایجان را به داشتن مسئولیت انجام تحریکات اخیر در منطقه لچینسک و نقض تعهداتی که در قالب دیدارهای پراگ و سوچی بر عهده گرفته است، متهم کرده. آنچه نخست وزیر با اشاره به بیانیه منتشر شده اتحادیه اروپا در همین اواخر، ایده استفاده از خطوط مرزی 1991 برای غیر نظامی سازی منطقه را تکرار کرده است، حاوی برخی نکات غیر عینی و جانبدارانه می باشد".
در این سند بار دیگر تاکید شده است که "علیرغم بیانیه سه جانبه، ارمنستان همچنان .... 8 روستای آذربایجان را تحت اشغال نگه داشته است". "در این راستا نخست وزیر (پاشینیان) می بایست ابتدا علام کند که نظور وی از مرزهای سال 1991 چیست. انتقادات تمام ناشدنی ارمنستان نسبت به تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان و اینکه این کشور نظامیان خود را ز این مناطق خارج نمی سازد، نمونه بارزی از قض فاحش توافقات پراگ و سوچی و بی علاقگی ارمنستان به روند صلح می باشد".
در وزارت خارجه آذربایجان بار دیگر مطالبات از ایروان برای بازگشت به مذاکرات در خصوص توافقات صلح، بازسازی ارتباطات، اجرای تعهدات خود که از بیانیه سه جانبه نشات گرفته است، از جمله خروج کامل نظامیان ار قلمرو آذربایجان، تکرار شد.
روز سه شنبه وزارت خانه های دفاع ارمنستان و آذربایجان در خصوص حادثه رخ داده در محدوده روستای تخ در نزدیکی مرز دو کشور و بین شهرهای گوریس و لاچین، یکدیگر را متهم نمودند.
سید عباس موسوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2023
سفیر ایران در باکو: گفت‌وگویی صریح و سازنده با دستیار رئیس جمهور آذربایجان داشتم
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала