آمریکا انتظار ندارد مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین امسال برگزار شود

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا انتظار ندارد مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین امسال برگزار شود
آمریکا انتظار ندارد مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین امسال برگزار شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست با استناد به ارزیابی آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اطلاع می دهد که ایالات متحده انتظار ندارد مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین در سال جاری میلادی برگزار شود.
به گزارش اسپوتنیک، در این سند آمده است: " با توجه به همه سناریوهای در نظر گرفته شده مذاکرات برای پایان دادن به مناقشه در طول سال 2023 بعید است."
خاطرنشان می شود که چنین ارزیابی بر اساس داده های مربوط به "تعداد نیروها، سلاح ها و تجهیزات هر دوطرف" است.
یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده و این رسانه برای اظهار نظر با او تماس گرفته است، گفت که تصمیم گیری درباره زمان شروع مذاکرات به عهده ولودیمیر زلنسکی و مردم اوکراین است.
حمله ارتش روسیه به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در اطراف شهر دونتسک با گلوله های ترمیت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله ارتش روسیه به مواضع نیروهای مسلح اوکراین در اطراف شهر دونتسک با گلوله های ترمیت + فیلم
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف در سطح قانونگذاری آنرا ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20 گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت." دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفته است که چنین سخنانی "کاملاً موید" موضع کی یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است. غرب مدام فدراسیون روسیه را به مذاکره دعوت می کند و مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال امتناع مکرر کی یف از مذاکره را نادیده می گیرد. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که مسکو آماده است تا پیشنهادات کی یف برای حل و فصل درگیری با در نظر گرفتن پیشنهادات طرف روسی و وضعیت "در زمین "در نظر بگیرد اما با این حال، رژیم اوکراین علاقه مند به این نیست.
روسیه از 24 فوریه 2022 عملیات ویژه نظامی را در اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی منطقه دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала