وزیر نفت ایران وارد کاراکاس شد

نفت
نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه ونزوئلا خبر داد که هیئتی از ایران به سرپرستی جواد اوجی، وزیر نفت این کشور وارد ونزوئلا شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ونزوئلا خبر داد که هیئتی از ایران به سرپرستی جواد اوجی وزیر نفت این کشور وارد ونزوئلا شد و در آنجا با دولت و نمایندگان شرکت دولتی نفت و گاز "پترولئوس د ونزوئلا" گفتگو خواهد کرد.

در بیانیه ای در وب سایت این وزارتخانه آمده است: این هیئت تا 14 آوریل در کاراکاس خواهد بود و برنامه کاری شامل جلسات و بازدید از تأسیسات شرکت دولتی نفت و گاز "پترولئوس د ونزوئلا" و همچنین دیدار با رهبران دولت بولیواری خواهد بود.

بر اساس این بیانیه، هیئتی به سرپرستی جواد اوجی، وزیر نفت ایران "به منظور تقویت روابط در بخش انرژی" وارد این کشور شده است. در فرودگاه بین‌المللی سیمون بولیوار در لاگوایرا، نمایندگان ایران با لئوناردو فدریکو گراترول معاون وزیر نفت در امور گاز و رونی رومرو معاون شرکت دولتی نفت و گاز "پترولئوس د ونزوئلا" در امور بین‌الملل دیدار کردند.
دولت‌های ونزوئلا و ایران در پس‌زمینه فشار تحریم‌های آمریکا، در ژوئن 2022 برنامه‌ای 20 ساله برای توسعه همکاری‌های دوجانبه امضا کردند. به گفته نیکلاس مادورو، رهبر ونزوئلا، در نشست روسای جمهور در تهران مسائل بهداشت، نفت، کشاورزی، آموزش و فرهنگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала