آمریکا در تدوین طرح اقداماتی در موضوع افشای اطلاعات ناکام است

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر رزمایش سایبری بزرگ ناتو
رزمایش سایبری بزرگ ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2023
اشتراک
نشریه پولیتیکو می نویسد، ایالات متحده پس از ظاهر شدن اطلاعات طبقه بندی شده در مورد درگیری در اوکراین در فضای مجازی، در تلاش است راهی برای اطمینان بخشیدن به کی یف و متحدانش در اروپا و خاورمیانه بیابد.
به گزارش اسپوتنیک، یک تحلیلگر اطلاعاتی سابق آمریکایی که نمی خواست فاش شود، به این نشریه گفت:" نحوه نشت این اطلاعات و همچنین محتویات آن بسیار غیر معمول است. آخرین باری که اتفاقی به این بزرگی اتفاق افتاد را به خاطر نمی آورم".
وی با اشاره به عجیب بودن نحوه در دسترس قرار گرفتن داده ها گفت: "اگر در مورد افسر سابق اطلاعاتی آمریکایی ادوارد اسنودن، مطالب محرمانه ای که او در مورد برنامه های جاسوسی سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس در اینترنت دریافت کرده بود، ابتدا از طریق روزنامه نگاران انتشتر یافت، این باراین اطلاعات به سادگی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد".

در عین حال، خاطرنشان می شود که لندن، بروکسل، برلین، دبی و کی یف از واشنگتن در مورد چگونگی درز این اطلاعات، مسئول نشت آنها و اقدامات ایالات متحده برای اصلاح وضعیت، سوالاتی را پرسیده اند. با این حال، نویسندگان این مقاله می‌افزایند که ایالات متحده اعلام کرده که همچنان در تلاش برای دریک و حل و فصل این موضوع است.

این نشریه به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت بایدن می گوید که تنها بالاترین سطوح دولت در حال بحث در مورد چگونگی مقابله با این افشای اطلاعات هستند. وی گفت:" من نمی دانم که این شرایط چگونه است. تنها باید بدانیم که چگونه با این وضعیت برخورد خواهد شد".
پیش از این رسانه ها نوشته بودند که پنتاگون در حال بررسی درز اطلاعاتی است که وضعیت نیروهای اوکراینی و برنامه های آمریکا و ناتو برای تقویت آنها را توصیف می کند.
گنجانده شدن چند شرکت چینی در لیست سیاه پنتاگون+ جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2023
کارشناس: افشای اسناد پنتاگون توسط دولت آمریکا برنامه ریزی شده بود
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала