پوتین: اقتصاد روسیه به طور فعال به توسعه خود ادامه می دهد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2023
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در نشستی درباره مسائل اقتصادی گفت: روند مثبت در توسعه اقتصاد روسیه در حال تقویت است و تولید ناخالص داخلی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در جلسه ای با مقامات اقتصادی کشور گفت:" در پس زمینه آمار مثبت، همکاران برآوردهای خود را اصلاح کردند و به طور قابل توجهی آنها را بهبود بخشیدند. در عین حال تاکید می کنم که پیش بینی توسعه اقتصادی - اجتماعی برای سال های آینده باید تا حد امکان عینی باشد. این موضوع هم برای سیستم مدیریت دولتی و هم برای کل اقتصاد داخلی مهم است".
وی یادآور شد: "دولت در تهیه بودجه جاری از این واقعیت اقتباس کرده است که تولید ناخالص داخلی در سال گذشته 2.9 درصد و در سال جاری 0.8 درصد کاهش می یابد".
ولادیمیر پوتین در این جلسه اضافه کرد:" اقتصاد روسیه به سرعت به توسعه خود ادامه می دهد، تولید ناخالص داخلی تا پایان سال رشد خواهد کرد".

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: "برای سه ماهه اول سال 2023، درآمدهای بودجه تلفیقی بالغ بر 13 تریلیون روبل بوده است. انتظار می رود درآمدهای غیرنفتی و گازی بیشتری در سه ماهه دوم به خزانه کشور سرازیر شود".

رئیس دولت ادامه داد: "در عین حال، عوامل خطرزای خارجی برای اقتصاد روسیه هنوز وجود دارند".
وی تاکید کرد:" اگر با این دید که ساکت بوده و بگذاریم شرایط مسیر خود را طی کند و همه چیز خود به خود درست می شود، دچار اشتباه می شویم، حق انجام این کار را نداریم".
پوتین با اشاره به تورم، دستور داد که از شتاب و کاهش بیش از حد آن جلوگیری شود، زیرا این امر می تواند بر فعالیت های اقتصادی، برنامه های تجاری و درآمد شهروندان تأثیر منفی بگذارد.
اقتصاد روسیه در برابر ضربه تحریم ها مقاومت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.02.2023
داده نمایی
اقتصاد روسیه در برابر ضربه تحریم ها مقاومت کرد + داده نمایی
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала