مخترعان ایرانی در مسابقات بین‌المللی روسیه عناوین برتر کسب کردند

اختراع
اختراع - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2023
اشتراک
تیم اعزامی ایران به بیست و ششمین مسابقات بین المللی و تخصصی اختراعات و فناوری‌های نوآورانه کشور روسیه، عناوین برتر این رقابت فناورانه را کسب کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، تیم ایران متشکل از هانیه قصاب‌زاده علمداری، پدرام فروغی شاد، رسول نقاش صورتگر، ابراهیم لک و عارف فرخی در این مسابقات شرکت کرده بود.
آنها با ارائه ۱۴ اختراع در زمینه داروسازی، پزشکی، حمل نقل، ایمنی، الکترونیک، ابزار آلات و کامپیوتر موفق به کسب ۶ مدال طلا و ۳ مدال نقره و دو جایزه ویژه بهترین اختراع در دو رشته از کشور روسیه و دو جایزه ویژه از طرف سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان (WIIPA) و چندین تندیس از دانشگاه های معتبر کشور میزبان شدند.
این مسابقات با عنوان ارشمیدس ۲۰۲۳ زیر نظر دفتر مالکیت فکری ملل متحد (WIPO)، فدراسیون بین‌المللی مخترعین (IFIA)، سازمان مالکیت معنوی جهان (WIIPA)، ریاست جمهوری کشور روسیه و با حمایت دانشگاه ها و سازمانهای علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین در کشور روسیه برگزار شد.
این رویداد جهانی یکی از رویدادهای مهم علمی و پژوهشی کشور روسیه است و مسابقات نیز زیر نظر وزارت علوم فدرال این کشور برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، در این دوره از نمایشگاه ۳۶۰ مخترع از ۲۴ کشور ازجمله انگلستان، کره جنوبی، تایوان، تایلند، ویتنام، چین،مالزی، کامبوج، ماکائو، صربستان، هند، بلاروس و ایران اختراعات خود را به مدت سه روز به نمایش گذاشتند.
طرح ارائه شده مخترعان ایرانی در این مسابقات دارای گواهینامه ثبت اختراع و تأییدیه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала