شک و تردید آمریکا در موفقیت های جنگی اوکراین

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2023
اشتراک
رسانه: نتایج حمله مورد انتظار نیروهای مسلح اوکراین برای ایالات متحده مشکوک بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "واشنگتن پست"، ایالات متحده در موفقیت حمله اوکراین به دلیل مشکلات مربوط به استخدام سربازان نیروهای مسلح اوکراین تردید داشت.
نشریه نامبرده با استناد به اسناد فاش شده اطلاعاتی آمریکا می نویسد، ایالات متحده تردید داشت که حمله مورد انتظار اوکراین نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد.
این در حالی است که این موضع به طور قابل توجهی در تضاد با اظهارات عمومی دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد دوام نیروهای اوکراینی است، که به منتقدان خواستار مذاکرات جرات می دهد، نظر خود را رساتر بیان کنند.
بر اساس برآوردهای اطلاعاتی آمریکا، مشکلات اوکراین در رابطه با تمرکز نیروها، مهمات و تجهیزات می تواند منجر به آن شود که نیروهای مسلح این کشور به طور قابل توجهی از اهداف اولیه کی‌یف برای اجرای یک ضد حمله مورد انتظار جهت بازپس گرفتن مناطق تحت اشغال روسیه در بهار امسال به دور بمانند.
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
پیش بینی مشکلات برای اوکراین پس از نشت اطلاعات طبقه بندی شده در آمریکا
اسناد فوق محرمانه به تاریخ اوایل فوریه درباره "کمبود قابل توجه نیروی انسانی و پشتیبانی" و احتمال اینکه چنین عملیاتی تنها به "دستاوردهای جزئی ارضی" منجر شود، هشدار داده بود.
دنیس پوشیلین ریاست جمهوری خلق دونتسک پیشتر گفته بود که غرب با ایجاد یک "سونامی اطلاعاتی" فعالانه در مورد موضوع افشای اسناد، بیهوده تلاش می کند روسیه را گمراه کند، لازم است به کار ادامه داده و به تحریکات پاسخ ندهیم.
وی در ادامه گفته بود:"به نظر من، رسانه های غربی فعالانه در حال ایجاد یک "سونامی اطلاعاتی" واقعی در مورد افشای اسناد هستند که نشان می دهد چنین اقدامی عمدی بوده است. من معتقدم فارغ از محتوای اسناد و نیات غرب، وظیفه اصلی ما ادامه کار و عدم پاسخگویی به تحریکات است".
علاوه بر این، پوشیلین پیشنهاد کرد که بحث فعال در مورد این موضوع می تواند آماده سازی جامعه جهانی برای کاهش احتمالی حمایت از اوکراین "در آستانه ضد حمله علنی" نیروهای اوکراینی باشد.
وی همچنین اعتراف کرد که این می تواند یک بازی دوگانه باشد، بنابراین باید توجه خود را به اجرایی کردن برنامه های اصلی و مهم خودمان معطوف سازیم و از تمام تأسیسات مهم دفاع کنیم.
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2023
در آمریکا گفتند که درگیری اوکراین چه ضعفی از اروپا را نشان داد
چندی پیش، رسانه ها نوشتند که پنتاگون در حال بررسی موضوع نشت اسناد در شبکه اجتماعی از است که وضعیت نیروهای اوکراینی و برنامه های ایالات متحده و ناتو برای تقویت آنها را توصیف می کند. نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که اسناد مربوط به اوایل ماه مارس است و ظاهراً در "کانال های تلگرامی طرفدار دولت روسیه" منتشر شده است.
مدتی بعد، در مورد انتشار بخش جدیدی از اسناد صحبت شد. به گفته این نشریه، بیش از 100 سند می تواند در اینترنت منتشر شده باشد، خسارات ناشی از این حادثه قابل توجه تخمین زده می شود.
همزمان، رویترز روز 9 آوریل (یکشنبه) به نقل از مقامات آمریکایی، اعلام کرد که شاید مطالب محرمانه مربوط به نیروهای اوکراینی جعلی باشند و این امکان رد نمی شود.
با این وجود، دفتر زلنسکی گزارش داد که شخص رئیس جمهور در جلسه ستاد فرماندهی کل قوا در مورد مسائل جلوگیری از افشای اطلاعات در مورد برنامه های نیروهای مسلح اوکراین بحث و گفتگو کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала