باکو و ایروان از چند کشته در نتیجه سانحه امروز در مرز مشترک خبر دادند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه مذاکرات برای حل مسئله قره‌باغ شد
دبیرکل سازمان ملل خواستار ادامه مذاکرات  برای حل مسئله قره‌باغ شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2023
اشتراک
باکو و ایروان خبر از چند کشته در سانحه مرزی امروز بین دو کشور دادند.
به گزارش اسپوتنیک، باکو و ایروان روز سه شنبه خبر از چند کشته در نتیجه درگیری در منطقه روستای تخ در مرز آذربایجان و ارمنستان دادند.
وزرات دفاع ارمنستان در گزارش خود به چهار کشته و 6 مجروح از جانب این کشور اشاره کرد و وزارت دفاع آذربایجان به نوبه خود اعلام کرد بر از کشته شدن سه نظامی خود داد. هر دو طرف دیگری را به تحریک انجام این اتفاق، محکوم کردند.
نیکول پاشینیان نخست ‌وزیر ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2023
نخست وزیر ارمنستان: با آذربایجان پیمان صلح امضاء می‌کنیم
در وزارت دفاع فدراسیون روسیه دو نقض حالت آتش بس در منطقه مارتونینسک قره باغ در منطقه تحت کنترل نیروهای حافظ صلح، را ثبت نمودند.
این نهاد نظامی روسیه اعلام کرد: "فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه بصورت مشترک با طرف های آذربایجانی و ارمنستانی بررسی ها در خصوص این وقایع را صورت خواهد داد".
روستای تخ در نزدیکی رز دو کشور بین شهرهای گوریس و لاچین قرار دارد.
شایان ذکر است که وزارت دفاع آذربایجان در اواخر ماه مارس اعلام کرده بود که نظامیان این کشور برخی مناطق و مواضع را در قره باغ اشغال نموده است. از قرار معلوم بحث در خصوص جاده خاکی بین استپانکرات به سمت نقطه شوشی می باشد که باکو ایروان را در ساخت آن متهم نموده بود.
وزارت دفاع روسیه در تاریخ 25 مارس خبر از عبور ارتش آذربایجان از خط مرزی در منطقه شوشی و آغاز تجهیز یک پست بازرسی داده بود. نیروهای حافظ صلح اقدامات لازم برای جلوگیری از ایجاد تنش را صورت داده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала