نتانیاهو: اسرائیل به تأسیسات ایران در سوریه ضربه می زند

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو از آمادگی اسرائیل برای جنگ با ایران خبر داد
نتانیاهو از آمادگی اسرائیل برای جنگ با ایران خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد، ارتش این کشور در پاسخ به حملات موشکی اخیر سوریه، حملاتی را به اهداف ایرانی و سوری در این کشور انجام داد. وی به مقامات سوریه و بشار اسد هشدار داد که در صورت تشدید بیشتر تنش ها در منطقه "بهای گزافی" پرداخت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در جریان سخنرانی خود در تلویزیون اسرائیل گفت:" در سوریه به اهداف ایرانی و اهداف دولت سوریه حمله کردیم. رژیم اسد به خوبی می‌داند که بهایی که پرداخت کرده‌اند، تازه آغاز کار است. اگر همچنان به شلیک موشک به سوی اسرائیل ادامه دهند، رژیم اسد بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت".
نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد که کشورش به دنبال تشدید تنش نیست، اما در صورت لزوم آماده "اقدامات بسیار قدرتمند در همه جبهه ها" علیه هر دشمنی است.
ارتش رژیم صهیونیستی شلیک سه موشک از سوریه را در شامگاه هشتم آوریل ثبت کرد که یکی از آنها به داخل خاک اسرائیل وارد و در منطقه‌ای خالی از سکنه در بلندی‌های جولان سقوط کرد. چند ساعت بعد، سه موشک دیگر از خاک سوریه به سمت اسرائیل شلیک شد که دو فروند از آن‌ها به داخل خاک اسرائیل وارد شدند. ارتش اسرائیل تصریح کرد که در حمله دوم، یک موشک در منطقه خالی از سکنه سقوط کرد، و موشک دوم توسط سامانه پدافند هوایی رهگیری شد.
در واکنش به این حمله، جنگنده‌های اسرائیل به مجتمع نظامی لشکر چهارم ارتش سوریه، سامانه‌های راداری و مواضع توپخانه ای حملاتی را انجام دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала