نبنزیا: آمریکا بر سایر کشورها برای صادرات سلاح به اوکراین فشار می آورد

© AFP 2023 / Hector RetamalПостоянный представитель России при ООН Василий Небензя
Постоянный представитель России при ООН Василий Небензя - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد، ایالات متحده و متحدانش بر کشورهای دیگر فشار می آورند و از آنها می خواهند که توافقات با روسیه را نقض و صادرات سلاح های طراحی شده توسط شوروی به اوکراین را تضمین کنند.
به گزارش اسپوتنیک، "واسیلی نبنزیا" نماینده روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد خطرات ناشی از نقض توافقنامه ها در مورد عرضه تجهیزات نظامی بیان کرد:" ارسال تسلیحات پنهان به مناطق خاصی از طریق کشورهای ثالث تصویر جریان تسلیحات در جهان را مخدوش می کند و شفافیت را در این زمینه کاهش می دهد. متأسفانه کشورهای غربی نه تنها با چنین تخلفاتی مبارزه نمی کنند، بلکه حتی آنها را گسترش می دهند. ایالات متحده و متحدانش با تحت فشار قرار دادن کشورهای ثالث، از آنها می خواهند که چنین توافقاتی را با روسیه و سایر کشورها به نفع افزایش تسلیحات به کی یف نقض کنند".
نبنزیا یادآور شد که در نوامبر سال گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از آغاز مجدد تولید سیستم‌های رزمی طراحی شده توسط شوروی در کشورهای اروپای شرقی خبر داد، در حالی که توافق‌نامه‌های بین‌دولتی با این کشورها تعهداتی مبنی بر عدم عرضه محصولات تولیدی بدون رضایت کتبی اتحاد جماهیر شوروی یا روسیه به عنوان جانشین آن را پیش‌بینی کرده بود.
وی تاکید کرد:" بنابراین، چنین اقداماتی بدون توجه به اهدافی که برای آنها توضیح داده می شود، نقض مستقیم هنجارهای بین المللی اساسی در زمینه کنترل تسلیحات متعارف است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала