لاوروف با نمایندگان کشورهای عضو "بریکس" دیدار کرد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه با سران نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای عضو بریکس در مسکو دیدار و آنها را در مورد مفاد اصلی نسخه جدید "مفهوم سیاست خارجی روسیه" مطلع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد:" در این دیدار تبادل نظر در مورد توسعه و تقویت مشارکت استراتژیک، از جمله در نظر گرفتن اولویت های مشخص شده توسط نماینده آفریقای جنوبی صورت گرفت. همچنین بر روحیه مشترک برای افزایش نقش بین المللی بریکس و افزایش هماهنگی در پلتفرم های کلیدی چندجانبه تاکید شد. نکات موضوعی جهانی با تاکید بر غیرقابل قبول بودن محو نقش مرکزی سازمان ملل نیز مورد بحث قرار گرفت".
در ادامه این پیام می آید:" همچنین در این دیدار مجددا بر تعهد به نظم جهانی چندقطبی مبتنی بر احترام به قوانین بین‌المللی و انتخاب مستقل مسیر توسعه تاکید شد. علاقه روزافزون طیف وسیعی از کشورها به همکاری با بریکس که اکنون به عنوان نگهبان چندجانبه گرایی واقعی شناخته می شود، مورد توجه قرار گرفت".
پرچم های کشورهای عضو گروه بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
وزارت خارجه روسیه: 16 کشور برای پیوستن به بریکس ابراز علاقه کردند
لاوروف در این دیدار همچنین بر لزوم تلاش مشترک برای مقاومت در برابر اقدامات مخرب برای از بین بردن ساختار امنیتی موجود که در راستای سیاست استعمار نو کشورهای غربی انجام می شود، تاکید کرد.
علاوه بر این، وزیر امور خارجه روسیه در مورد مفاد اصلی نسخه جدید مفهوم سیاست خارجی روسیه که توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 31 مارس تصویب شد، و منعکس کننده چشم انداز نظم جهانی چند قطبی و همچنین علاقه به گسترش همکاری در چارچوب بریکس است، با همکاران خود به گفتگو پرداخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала