روسیه درباره خطر رو به رشد گسترش کنترل نشده تسلیحات هشدار داد

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان اعلام کردخطرات تکثیر کنترل نشده تسلیحات به طور تصاعدی در حال افزایش است.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا گفت: "مسائل کنترل بر عرضه تسلیحات متعارف و محصولات نظامی اخیراً اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. خطرات مربوط به "گسترش" کنترل نشده و افتادن آنها به دست جنایتکاران و تروریست ها از طریق "بازار سیاه" به طور تصاعدی در حال افزایش است. . این نشست در حالی برگزار می شود که تداوم ارسال تسلیحات غربی به کی یف ادامه دارد". همانطور که نبنزیا قبلاً گفته بود، شواهد فزاینده ای وجود دارد که نشان می دهد سلاح های غربی که مقصد آنها اوکراین است، نه تنها در اروپا بلکه در خاورمیانه و آفریقا به طور فزاینده ای به دست راهزنان و تروریست ها می افتند.
نیروی هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
حمله نیروی هوایی روسیه و سامانه "سونتسپک" به مواضع اوکراین+ ویدیو
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو ، نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در 3 آوریل گفت که کشورهای ناتو به اوکراین کمک نظامی به ارزش بیش از 65 میلیارد یورو ارائه کرده اند.
ایالات متحده بزرگترین تامین کننده تسلیحات به اوکراین است. از زمان روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژانویه 2021، واشنگتن بیش از 35.8 میلیارد دلار کمک نظامی به کیف ارائه کرده است. این شامل کمک های نظامی به ارزش 35.1 میلیارد دلار است که از آغاز عملیات نظامی ویژه به اوکراین ارسال شده است. حجم کل کمک های نظامی آمریکا به کیف از سال 2014 تاکنون بیش از 37.8 میلیارد دلار برآورد شده است.
پس از ایالات متحده آمریکا از نظر حجم تسلیحات ارسالی به کیف، انگلیس قرار دارد. تا پایان فوریه، کمک نظامی لندن به اوکراین از آغاز NWO به حدود 2.3 میلیارد پوند (2.7 میلیارد دلار) بالغ شد.
اخیرا، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان، گفت که کشورش پس از ایالات متحده و انگلیس، سومین تامین کننده بزرگ سلاح برای اوکراین است. رهبری این کشور اعلام کرده است، از آغاز عملیات نظامی ویزه روسیه در اوکراین، لهستان تسلیحات و تجهیزات نظامی بیش از 1٪ از تولید ناخالص داخلی خود برای کیف ارسال کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала