وجود گربه ها در مساجد؛ "نظر کارشناسان مذهبی"

© Alalam.irگربه
گربه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
اشتراک
نمایندگان ادارات معنوی مسلمانان روسیه معتقدند، حضور گربه‌ها در مساجد مسلمانان امری رایج است، زیرا طبق روایات اسلامی آنها حیواناتی پاک به حساب می‌آیند و مزاحمتی برای اهالی ندارند، حتی اگر هنگام نماز به دست نمازگزاران بپرند.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که پیشتر در رسانه ها آمده بود، در یکی از مساجد الجزایر هنگام نماز مغرب، گربه ای به روی دست امام جماعت مسجد پرید. این شخصیت مذهبی گربه را نوازش کرد و نمازش را ادامه داد.
"ایلدار علیاتدینوف"، معاون رئیس اداره معنوی مسلمانان روسیه گفت که "پرش یک گربه به دست یک امام" یک رویداد مکرر در جهان اسلام است.
Кошка породы русская голубая на выставке КоШарики Шоу в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2023
گربه روی شانه پیشنماز پرید+ویدئو
وی ادامه داد:" در بسیاری از مساجد جهان چنین داستان هایی اتفاق می افتد، مسلمانان از آن اتفاق خارق العاده ای نمی سازند. گربه ها در مساجد، به عنوان مثال، در ترکیه، مصر، الجزایر و کشورهای دیگر یافت می شوند. در روسیه، آنها به ندرت در مساجد دیده می شوند، اما در برخی جاها هنوز حضور دارند".
این شخصیت مذهبی خاطرنشان کرد: "در زمان حیات حضرت محمد گربه نیز در مساجد وجود داشت".
وی افزود: "خود پیامبر ما گربه ها را دوست داشت، بنابراین در جامعه مسلمانان همدلی خاصی نسبت به این حیوان وجود دارد".
"اسماعیل بردیف" رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی نیز در این زمینه گفت: "من یک گربه در کنار خانه ام دارم. وقتی نماز می خوانم گاهی پیش من می آید، گاهی روی دستانم می پرد. این اصلاً با نماز خللی ندارد. علاوه بر این، گربه از نظر شریعت، حیوان پاکی است".
"روشان تایروف"، خطیب مسجد جامع دونتسک نیز بیان کرد که گاهی اوقات یک گربه روی یک سجاده دراز می کشد و باید با احتیاط به طرفین حرکت کرد.
او گفت: "پیامبر ما حضرت محمد گربه ها را دوست داشت. بنابراین، ما با این حیوانات بسیار محترمانه رفتار می کنیم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала