شناسایی بیش از 50 جنگنده چینی در نزدیکی تایوان

CC BY-SA 4.0 / Alert5 / Flypast of the Chengdu J-20 during the opening of Airshow China in Zhuhai (cropped photo)هواپیمای جنگنده نسل پنجم چینی کابوس وحشتناکی برای آمریکا خواهد شد
هواپیمای جنگنده نسل پنجم چینی کابوس وحشتناکی برای آمریکا خواهد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2023
اشتراک
تایوان بیش از 50 هواپیمای نظامی چینی را در حال نزدیک شدن به این جزیره شناسایی کرد
به گزارش اسپوتنیک بر اساس بیانیه وزارت دفاع تایوان، نیروهای مسلح تایوان 58 فروند هواپیمای ارتش آزادیبخش خلق چین را در حال نزدیک شدن به جزیره تایوان در بحبوحه تمرینات نظامی چین در آبها و حریم هوایی اطراف جزیره برای دومین روزمتوالی شناسایی کردند.
همانطور که در بیانیه وزارت دفاع جزیره آمده است، تا ساعت 12:00 به وقت محلی در 9 آوریل، 58 هواپیمای چینی در حال نزدیک شدن به جزیره بودند. ما به ویژه در مورد جنگنده های J-10 ،J-11 ،J-16، بمب افکن استراتژیک H-6، هواپیمای حمل و نقل نظامی Y-20 و غیره صحبت می کنیم. سی و یک فروند هواپیما از خط به اصطلاح میانی تنگه تایوان عبور کرد و وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی جزیره شد. این آژانس همچنین از نزدیک شدن 9 کشتی جنگی چینی به تایوان خبر داد.
شی یی، سخنگوی منطقه فرماندهی رزمی شرق کشور چین، روز شنبه گفت که نیروهای مسلح چین در روزهای 8 تا 10 آوریل تمرینات و گشت زنی در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان را مطابق با طرح آموزشی رزمی انجام می دهند. به گفته وی، این رزمایش ها هشداری به نیروهای جدایی طلب مدافع استقلال جزیره تایوان و همچنین اقدامی ضروری برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین است.
پیش از این، منطقه فرماندهی رزمی شرق چین گزارش داده بود که در روز اول رزمایش، نیروهای مسلح چین مانورهایی را برای تصرف برتری دریایی و هوایی، گشت های رزمی توسط گروه های هوابرد، جنگنده ها، بمب افکن ها،، تیپ های توپخانه، نیروهای موشکی در اطراف جزیره و همچنین تمرین محاصره کامل و مهار جزیره را انجام داداند. همچنین ناوچه های نیروی دریایی چین در تمرینات شرکت داشتند.
هدف رزمایش های چین در اطراف تایوان اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
هدف رزمایش های چین در اطراف تایوان اعلام شد
اوضاع در اطراف تایوان پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده در اوایل آگوست سال گذشته، به طور قابل توجهی تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان های خود می داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سایر نقاط کشور در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان های غیر دولتی - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادلات بین تنگه تایپه کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала