واکنش کرملین به اظهارات مکرون در مورد سلاح هسته ای

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پسکوف : تقابل اطلاعاتی علیه روسیه ، تلاش برای خفه کردن کشور است
پسکوف : تقابل اطلاعاتی علیه روسیه ، تلاش برای خفه کردن کشور است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
اشتراک
پسکوف بیانیه ماکرون در مورد سلاح های هسته ای را انتقادی شدید نسبت به آمریکا نامید.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، دیمیتری پسکوف در واکنش به سخنان امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد غیر مجاز بودن استقرار سلاح های هسته ای یک کشور در خاک کشوری دیگر گفت که مدت هاست چنین انتقاد شدیدی را از طرف فرانسه نسبت به آمریکا نشنیده است.
پیشتر، ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفته بود که تصمیم روسیه برای استقرار سلاح های هسته ای در بلاروس با تعهداتش بر اساس قوانین بین المللی "غیرقابل مقایسه" است. به گفته وی، هیچ کشوری "تحت هیچ شرایطی" نمی تواند سلاح های هسته ای را در کشور دیگری مستقر کند.
پيشتر ولاديمير پوتين رئيس جمهوری روسيه گفته بود مسکو و مينسک توافق کردند که بدون نقض تعهدات بين المللی، سلاح های اتمی تاکتيکی را در بلاروس مستقر خواهند کرد. پوتین توضیح داد که روسیه سلاح های هسته ای خود را به بلاروس منتقل نمی کند، اما کاری را که آمریکا یک دهه است انجام می دهد انجام می دهد، چرا که آمریکایی ها "به خدمه (متحدان خود) آموزش می دهند، خلبانان شان در صورت لزوم از این نوع سلاح استفاده کنند."به گفته وی، الکساندر لوکاشنکو رئيس جمهوری بلاروس پرسید که چرا آمريکایی ها چنين تاسيساتی را در خاک هم پیمانان خود مستقر می کنند. در نتیجه رئیس جمهور روسیه اشاره کرد، مسکو و مینسک توافق کردند که "در صورت لزوم، بدون نقض تعهدات بین المللی خود در مورد عدم گسترش سلاح های هسته ای، همین کار را انجام خواهند داد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала