هیئت عربستان سعودی وارد ایران شد

© Photo / IRNAایران و عربستان سعودی
ایران و عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
اشتراک
خبرگزاری دولتی عربستان سعودی از ورود یک هیئت این کشور به ایران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) از ورود یک هیات سعودی به ایران برای بررسی سازوکارهای بازگشایی سفارت این کشور در تهران و کنسولگری مشهد خبر داد.
اذان از طریق بلندگوی مساجد در عربستان محدود شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
گزارش و تحلیل
آیا روابط تجاری با عربستان به نفع ایران خواهد بود؟
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیمه اسفند ۱۴۰۱ با هدف پیگیری توافقات سفر بهمن ماه رئیس جمهور ایران به پکن، مذاکرات فشرده‌ای را به‌منظور حل‌ و فصل نهایی موضوعات دوجانبه با همتای سعودی خود در چین آغاز کرد. در پایان این مذاکرات، بیانیه سه‌جانبه‌ای برای "حل و فصل اختلافات"، "پای‌بندی به اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی و اصول و رویه‌های بین‌المللی" به امضای علی شمخانی، مساعد بن‌محمد العیبان، وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و وانگ ئی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید.
در این بیانیه که نوزدهم اسفند امضا شد، آمده بود که جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی ظرف حداکثر دو ماه، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفته و سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌ها را بازگشایی و قرار شد وزرای امور خارجه دو کشور جهت اجرای این تصمیم و انجام تمهیدات لازم برای تبادل سفرا با یکدیگر ملاقات کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала