در سال گذشته ۴۰ فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی ایران شد

© Photo / Isnaایران ایر تور
ایران ایر تور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
اشتراک
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اضافه شدن حدود ۴۰ فروند هواپیما به خطوط هوایی این کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: به تناسب افزایش تعداد هواپیماها باید فرودگاه‌ها را مجهزتر و پارکینگ‌های هواپیما، ترمینال‌ها و عوامل پروازی فرودگاه را توسعه، گسترش و بهسازی دهیم.
به گزارش اسپوتنیک، حمیدرضا سیدی با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها تصمیم‌گیرنده در مورد افزایش تعداد هواپیماها و مدل آنها نیست، افزود: با این حال برنامه توسعه ناوگان و توسعه زیرساخت فرودگاهی در تعامل با هم قرار دارند.
وی ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی متقاضی ورود هواپیما به کشور است تا تعداد ناوگان را افزایش دهند، اما این صنعت نزدیک به ۴۰ سال است که تحت تحریم‌های ظالمانه و سرسختانه دشمنان قرار دارد و دانش ساخت هواپیما غالباً در اختیار چند کشور غربی قرار داشته که دانش آن را در اختیار دیگر کشورها قرار نمی‌دهند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فروش و عرضه هواپیما به کشور ما به دلیل تحریم‌های آمریکا ممنوع است، گفت: سعی کرده‌ایم به واسطه دانشمندان غیور و به همت بلند آنها صنعت هواپیمایی کشور را سرپا نگه‌داریم ‌و بخش خصوصی و دولتی از هرجایی که توانسته نیازمندی‌ها را تامین کرده است.
سیدی در مورد قیمت بلیت هواپیما نیز تصریح کرد: نرخ بلیت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی مربوط نمی‌شود، بلکه شرکت‌های هواپیمایی در تعیین نرخ دخیل هستند.
خط هوایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2023
ناوگان هوایی ایران در سال جاری نوسازی می شود
وی توضیح داد: شناور شدن نرخ بلیت هواپیمایی مصوبه سال ۹۵ بوده که یک تصمیم منطقی بود، اما وقتی عرضه و تقاضا متعادل نباشد این مسائل پیش می‌آید و باید فاصله بین عرضه و تقاضا را کنترل کنیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: شرایط فعلی به‌گونه‌ای است که نه برای شرکت‌های هواپیمایی مقرون به‌صرفه بوده نه مسافران، چون بازار دست دلال‌ها افتاده است و عامل گرانی آنها هستند. امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای شود تا هم هواپیماها به‌روزتر شوند و هم تعداد پروازها بیشتر شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعداد پروازهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، گفت: در تلاش هستیم تا کیفیت خدمات هوایی و فرودگاهی به مسافران را افزایش دهیم. امسال برای اولین بار تمام اختیارات رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها را به مدیران فرودگاه‌ها تفویض شد و آنان موظف بودند از تاخیرات پروازها جلوگیری کرده و در صورت تاخیر به مسافران پاسخگو باشند.
سیدی اضافه کرد: شاید نتوان از برخی تاخیرات احتمالی جلوگیری کرد، اما باید اطلاع رسانی کامل انجام شود و اگر نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی پاسخگو نباشند عذر آنان را خواهیم خواست و هیچ‌کس حق ندارد که نسبت به مسائل بی‌تفاوت باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала