باکو: واکنش تهران به اخراج چهار دیپلمات ایرانی احساسی است

© Sputnik / Konstantin Chalabovبازداشت دو ایرانی در باکو
بازداشت دو ایرانی در باکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان واکنش وزارت امور خارجه ایران به اخراج چهار کارمند سفارت ایران در باکو را مغرضانه و احساسی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان واکنش وزارت امور خارجه ایران به اخراج چهار کارمند سفارت ایران در باکو را مغرضانه و احساسی خواند.
آیهان قاضی زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان روز شنبه در اظهار نظری اعلام کرد: اظهارات ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در رابطه با اخراج چهار نفر از کارکنان سفارت ایران در آذربایجان در ارتباط با فعالیت های آنها که با وضعیت دیپلماتیک مطابقت ندارد و مغایر با کنوانسیون ۱۹۶۱ وین است، مغرضانه و احساساتی است. در رابطه با اظهارات طرف ایرانی مبنی بر اینکه اقدام آذربایجان مغایر با اصول حسن همجواری است، متذکر می شویم که فعالیت های غیرقانونی در خاک آذربایجان با روابط حسن همجواری همخوانی ندارد، اقدامات متقابل در چارچوب کنوانسیون وین است.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان تاکید کرد: همبستگی اسلامی "استفاده از دین برای اهداف سیاسی، دخالت در امور داخلی همسایگان مسلمان را مستثنی می‌کند و همچنین به معنای حمایت از اشغال نظامی سرزمین‌های یک کشور مسلمان دیگر نیست".
قاضی زاده گفت: آذربایجان همواره روابط خود را با همسایگان خود بر اساس اصل متقابل بنا کرده است و هرگز علاقه ای به تضعیف این روابط نداشته است و اقدامات برابر طرف آذربایجانی همواره پاسخی به اقدامات تحریک آمیز و تحریک آمیز بوده است.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در تاریخ 6 آوریل اعلام کرد که چهار کارمند سفارت ایران در باکو را اخراج می کند و به آنها دستور داده شد ظرف 48 ساعت خاک آذربایجان را ترک کنند. سفیر ایران از اقدامات تحریک آمیز اخیر کشورش علیه آذربایجان ابراز نارضایتی قاطع کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала