نخستین واکنش آمریکا به دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان در چین

© AP Photo / J. Scott Applewhite, Fileنخستین واکنش آمریکا به دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان در چین
نخستین واکنش آمریکا به دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان در چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2023
اشتراک
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی درباره نظر دولت آمریکا در خصوص احیای روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان گفت: نشست وزرای خارجه ایران و عربستان (در چین) گامی قابل انتظار در روند گفتگو میان دو کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، وی افزود : ما مدت‌هاست که گفتگو و دیپلماسی مستقیم، از جمله میان ایران و کشورهای همسایه‌اش را برای کمک به کاهش تنش‌ها و خطر درگیری تشویق کرده‌ایم.
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکاخاطرنشان ساخت : اگر این گفتگو منجر به اقدامات ملموس ایران برای توقف فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه، از جمله تکثیر سلاح های خطرناک شود، البته ما از آن استقبال می کنیم.
Встреча глав МИД Ирана и Саудовской Аравии Хосейн Амира Абдоллахиана и Фейсал бен Фархана Аль Сауд после восстановления дипотношений в Пекине - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2023
گزارش و تحلیل
تاثیر بهبود روابط ایران و عربستان بر جهان
این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: تقریبا ۸۰ هزار شهروند آمریکایی ساکن عربستان سعودی هستند. اگر اقداماتی از سوی ایران و همسایگانش - در این مورد عربستان سعودی- انجام شود که به مهار اقدامات بی‌ثبات‌کننده کمک کند و امنیت بیشتری برای آمریکایی‌ها در مقابل حملات بیشتر فراهم آورد، مطمئناً امر خوشایندی خواهد بود.
این اظهارات معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی است که یک مقام آمریکایی اعلام کرد در پی توافق تهران – ریاض با میانجیگری چین، ویلیام برنز مشهور به بیل برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) سفری به عربستان داشته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала