نتیجه گیری تردید آمیز رسانه های فرانسوی نسبت به سفر مکرون به چین

© AFP 2023 / Ludovic Marin/POOL Президент Франции Эммануэль Макрон и председатель КНР Си Цзиньпин на саммите G20 в Индонезии
Президент Франции Эммануэль Макрон и председатель КНР Си Цзиньпин на саммите G20 в Индонезии  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2023
اشتراک
مسیر صلحی که مکرون بارها خواستار آن شد، بیشتر شبیه به بن بست است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه فرانسوی، سفر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به چین نتایج مطلوب را به همراه نداشت: او نتوانست موضع پکن را در قبال روسیه و درگیری در اوکراین تغییر دهد، اما این سفر به رئیس جمهور چین، شی جین پینگ اجازه داد تا تصویر یک بازیگر ضروری در مسائل بین المللی را حفظ کند.
این رسانه مینویسد : در پکن، ماکرون تلاش کرد همتای چینی خود را متقاعد کند که روسیه را به راه راست هدایت کند، اما شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، خیرخواهی پکن در روابط با مسکو را رها نکرد. مکرون همچنین نتوانست "رهبر چین را وادار به محکوم کردن تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه" برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در بلاروس کند. و "مسیر صلح" که مکرون بارها خواستار آن شد، امروز "بیشتر به بن‌بست شبیه است".
به گفته این رسانه رئیس جمهور چین، شی جین پینگ به صورت کلی در مورد غیرقابل قبول بودن استفاده از سلاح های شیمیایی و هسته ای محدود کرد و به گفته وی، مذاکرات با ولادیمیر زلنسکی "تنها زمانی انجام خواهد شد که همه شرایط برای این کار فراهم شود".
به گفته رسانه ها، ماکرون "از نیات طرف مقابل خود مطمئن نیست و به طور کامل درک نمی کند که چین می تواند کدام طرف را بگیرد." رسانه ها می گویند در همان زمان، تیترهای رسانه های چینی درباره نزدیکی مسکو و پکن به یک آی سرد سرد واقعی برسر دیپلماسی فرانسه تبدیل شد. رسانه دیگر به نوبه خود خاطرنشان می کند که لفاظی های مکرون در مورد شی جین پینگ و "نقش مهمی" که چین می تواند در درگیری در اوکراین ایفا کند، تنها وزن سیاسی را به رهبر چین اضافه کرد و "یک بار دیگر بر ضرورت حضور او در حل مسائل کلیدی جهانی تأکید کرد که از نظر رقابت با ایالات متحده به او امتیاز اضافه می کند.
شی جین پینگ از پیروزی بر فقر در چین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2023
شی جین پینگ خواستار از سرگیری زودهنگام مذاکرات درباره اوکراین شد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала