اسامی جدید شرکت کنندگان در برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا اعلام شد

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Экспресс-лаборатория в отдельном режимном корпусе в Боткинской больнице
Экспресс-лаборатория в отдельном режимном корпусе в Боткинской больнице - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اسامی جدید شرکت کنندگان در برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، شیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه در یک نشست توجیهی گفت: وزارت دفاع روسیه اسامی جدید شرکت کنندگان در برنامه های بیولوژیکی نظامی از میان شهروندان ایالات متحده و اوکراین را منتشر کرده است.
وی گفت: امروز ما در حال اضافه کردن افرادی به لیست هستیم که در تحقیقات بیولوژیکی توسط پنتاگون شرکت داشتند. از جمله: الیوت جاکوبز پرلمن، رئیس سازمان غیردولتی "موسسه بین‌المللی ایدز و سل" در کی یف، وی به طور مستقیم در ایجاد یک پایگاه آزمایشگاهی برای اجرای تحقیقات بیولوژیکی نظامی در اوکراین نقش داشته است.
این فرمانده نظامی همچنین از گرگ گلس، استاد مؤسسه پاتوژن های نوظهور در دانشگاه ایالتی فلوریدا نام برد که در حال مطالعه گسترش پاتوژن تولارمی در این جمهوری پس از شوروی بود. این دانشمند همچنین در اجرای پروژه U-P-8 برای گسترش ویروس های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و هانتاویروس در اوکراین مشارکت داشت.
ایالات متحده آمریکا هشت آزمایشگاه با عفونت های خطرناک ایجاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
شورای امنیت روسیه: آمریکا بیش از 400 آزمایشگاه بیولوژیک در سراسر جهان ایجاد کرده است
و پروفسور اندرو استنلی پکوس به عنوان یکی از مشاوران پیشرو برای پروژه U-P-2 در استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی، نظارت از راه دور و تشخیص آزمایشگاهی برای تشخیص تولارمی و سیاه زخم در انسان و حیوانات در جمهوری مشارکت داشت.
در میان مجریان پروژه های بیولوژیکی نظامی آمریکایی شهروندان اوکراینی نیز هستند: ناتالیا رودینا، معاون مدیر کل موسسه دولتی "مرکز آزمایشگاهی استان کی یف" وزارت بهداشت اوکراین و کارمند سابق شرکت آمریکایی "بلک اند ویچ" است. وی از سال 2020 مشاور فرمانده نیروهای پزشکی نیروهای مسلح اوکراین در زمینه تشخیص آزمایشگاهی بوده است.
النا نسترووا، مدیر موسسه تحقیقات بهداشت عمومی اوکراین نیز در این پروژه ها شرکت کرد. او فعالیت های شرکت " لابیرینت گلوبال هلتس " را که تعامل بین ارگان های دولتی اوکراین و شرکت "متابیوتا" را انجام می داد، هماهنگ کرد.
همزمان، واشنگتن پس از توقف اجباری به دلیل شروع عملیات ویژه روسیه، فعالیت های نظامی-بیولوژیکی خود را در اوکراین از سر گرفت.
کریلوف افزود: در عین حال، بسیاری از متهمان برنامه های بیولوژیکی نظامی اکنون اوکراین را ترک کرده اند و ایالات متحده برای جلوگیری از درز اطلاعات مربوط به فعالیت های غیرقانونی آنها به سرعت به دنبال آنها است.
وزارت دفاع روسیه به تجزیه و تحلیل فعالیت های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده و متحدانش در اوکراین و سایر مناطق جهان ادامه می دهد. پیش از این، این وزارتخانه اسامی شرکت کنندگان در برنامه های بیولوژیکی نظامی آمریکا از جمله مقامات وزارت دفاع ایالات متحده، پیمانکاران پنتاگون، موسسات دولتی و شرکت های خصوصی در اوکراین را اعلام کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала