نبنزیا: تشدید درگیری کمکی به حل و فصل اوضاع در اورشلیم نخواهد کرد

© iStock.com / StevenallanВид с высоты птичьего полета на Старый город Иерусалима, мечети Купол Скалы и Стену Плача
Вид с высоты птичьего полета на Старый город Иерусалима, мечети Купол Скалы и Стену Плача - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2023
اشتراک
نبنزیا بیان کرد که تشدید بیشتر درگیری به حل و فصل اوضاع در اورشلیم کمکی نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از رایزنی های بسته شورای امنیت پیرامون حادثه مسجد الاقصی به خبرنگاران گفت که تشدید بیشتر به حل و فصل اوضاع در اورشلیم کمک نمی کند.
وی با اشاره به وضعیت موجود در مرز اسرائیل و لبنان گفت: تنش‌هایی که اکنون اتفاق می‌افتد خطرناک است. تشدید بیشتر به حل و فصل وضعیت کنونی اورشلیم کمکی نمی‌کند.
بامداد پنجشنبه، رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که ده ها موشک از خاک لبنان شهرک ها و شهرهای مرزی در شمال و غرب جلیل در شمال اسرائیل را هدف قرار دادند. در این گلوله باران حداقل سه نفر زخمی شدند. به گزارش سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل، 34 موشک از خاک لبنان به اسرائیل شلیک شد که 25 موشک توسط سامانه پدافند هوایی منهدم شد.
ارتش اسرائیل اعلام کرد که گلوله باران اسرائیل از خاک لبنان توسط گروه‌های جنبش فلسطینی حماس که در نوار غزه حاکم است، انجام شده است.
شاهدان عینی به اسپوتنیک گفتند که هواپیماهای اسرائیلی پس از گلوله باران روستایی در نزدیکی صور بر فراز مناطق جنوبی لبنان در حال پرواز بودند. قاسم هاشم، نماینده پارلمان لبنان به این خبرگزاری گفت که موشک هایی از لبنان به احتمال زیاد از اردوگاه های فلسطینی به سمت اسرائیل شلیک شده است.
پیشتر، رهبری فلسطین مقامات اسرائیلی را به ایجاد فضای تشدید و بی ثباتی در اورشلیم در بحبوحه ادامه درگیری ها بین فلسطینی ها و پلیس اسرائیل در مسجد الاقصی متهم کرده بود. دومین شب، درگیری های شدید در مسجد الاقصی وجود دارد، نمازگزاران مسجد الاقصی سنگر گرفته اند و نیروهای پلیس تلاش کردند آنها را بیرون کنند. نیرو‌های اسرائیلی به هدف جلوگیری از اعتکاف نمازگزاران در مسجد القبلی وارد این مکان مقدس شده اند.
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2023
رهبر ترکیه: مسجد الاقصی برای ما خط قرمز است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала