ترامپ: جهان در آستانه جنگ جهانی هسته ای است

© AFP 2023 / ANDY JACOBSOHNژنرال های آمریکایی از احتمال کودتای ترامپ نگران بودند
ژنرال های آمریکایی از احتمال کودتای ترامپ نگران بودند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2023
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده معتقد است، جامعه جهانی تا حد زیادی به دلیل اقدامات دولت فعلی ایالات متحده به ریاست جو بایدن، به یک جنگ جهانی هسته ای نزدیک شده است.
به گزارش اسپوتنیک، او سه‌شنبه شب در محل اقامت خود در مار-آ-لاگو، فلوریدا، پس از بازگشت از شهر نیویورک، جایی که در دادگاه به دلیل جعل سوابق مالی سازمان ترامپ متهم شد، به "تهدیدهای پنهان کشورهای مختلف برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای" اشاره کرد.
رهبر سابق ایالات متحده با اشاره به احتمال وقوع جنگ هسته‌ای گفت:" این موضوع هرگز توسط کشورهای دیگر در دوران ریاست جمهوری ترامپ مطرح یا مورد بحث قرار نگرفت. این موضوع ممکن است در زمان رهبری دولت بایدن به جنگ جهانی هسته ای با استفاده از تمام نیروها و ابزارها منجر شود. این موضوع چندان دور از دسترس نیست".
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود اضافه کرد:" خروج ناتوان ما از افغانستان، جایی که شهروندان آمریکایی و تجهیزاتی به ارزش 85 میلیارد دلار را در آنجا جا گذاشتیم و 13 نفر از بهترین افراد خود را از دست دادیم، شرم آورترین دوران در تاریخ کشور ماست".
ترامپ اتهامات وارده به خود را رد کرد و آنها را مداخله بی سابقه نیروهای حزب دموکرات حاکم ایالات متحده در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری به منظور وارد آوردن ضربه جدی به مخالفان سیاسی توصیف کرد. در حال حاضر ترامپ کاندیدای مورد علاقه مرحله درون حزبی رقابت های انتخاباتی جمهوری خواهان است. انتخابات عمومی بعدی ایالات متحده در نوامبر 2024 برگزار خواهد شد.
ترامپ روز سه شنبه به 34 فقره اتهام جعل سوابق مالی سازمان ترامپ در پرداخت پول به استورمی دانیلز بازیگر سابق پورنوگرافی در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 متهم شد. جعل صورت های مالی به خودی خود مجازات حبس ندارد، اما در صورتی تشدید می شود که جعل برای سرپوش گذاشتن به جرم دیگری صورت گیرد. به گفته دادستان ها، ترامپ در تلاش بود تا بر برخی از تخلفات خود را در طول مبارزات انتخاباتی 2016 سرپوش بگذارد. این اولین بار در تاریخ است که رئیس جمهور سابق آمریکا به یک جرم جنایی متهم می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала