لاوروف: تاریخ‌ دیدار وزرای خارجه با رایزنی‌ روسیه، ایران، ترکیه و سوریه پیشنهاد شد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: در رایزنی در مسکو در سطح معاونان وزرای خارجه روسیه، ترکیه، ایران و سوریه، تاریخ هایی برای برگزاری نشست وزرای خارجه پیشنهاد شد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنان سرگئی لاوروف پیش از آغاز رایزنی‌های چهارجانبه در سطح معاونان وزرای خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در سایت وزارت امور خارجه منتشر شد. وی گفت:" برخی از تاریخ ها پیشنهاد شده است که می تواند به طور کلی در نتیجه دور مذاکره شما پذیرفته شود".
لاوروف تاکید کرد که روسیه از مذاکره کنندگان سوریه و ترکیه انتظار دارد "حداکثر انعطاف و سازنده بودن ممکن" را از خود نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد:" لفاظی های متقابل و ناراحتی های گذشته بهتر است خارج از اتاق مذاکره باقی بمانند. من صمیمانه از شما می خواهم که بر اساس یک اصل واضح و قابل درک احترام متقابل به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و ترکیه، این گفتگوها را با هدف غلبه سریع بر مشکلات انباشته شده و احیای حسن همجواری، صورت دهید".

به گفته لاوروف، تجربه تاریخی، از جمله در مورد اوکراین، نشان می‌دهد که حاکمیت با توسعه روابط با همسایگان تقویت می‌شود. این موضوع می تواند برعکس و در شرایط تأثیر خارجی، موانعی به طور مصنوعی در راه همکاری سنتی متقابل سودمند ایجاد کرده و تهدیدات تحریک آمیزی برای امنیت کشورهای همسایه ایجاد کند.
او اضافه کرد:" معلوم است که همه این مسائل در دو سه جلسه قابل حل نیست. روند عادی سازی روابط زمان زیادی طول خواهد کشید. اما، همانطور که دوستان چینی خردمند معتقدند، یک سفر طولانی با اولین قدم کوچک آغاز می شود. نکته اصلی این است که به دنبال زمینه های مشترک برای ایجاد تعادل میان منافع و اجتناب از پیش شرط ها باشید. علاوه بر این، بسیاری از ادعاهای متقابل توسط همه طرف های متعدد درگیر در این مناقشه برای سال ها انباشته شده است".
مذاکرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
دیپلمات های روسیه، ایران، سوریه و ترکیه در تدارک نشست وزرای خارجه
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد:" می دانم که روی میز جلسه شما متونی وجود دارد که توسط هیئت های مختلف ارائه شده است. مطمئن هستم که بر اساس این پیشنهادات می توان به یک موقعیت جمعی رسید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала